Már bõven nem az ID.4-es Volkswagen az elsõ villanyautója a wolfsburgi márkának, de ez az elsõ, amelyet már globálisan, az összes piacra be szeretne vezetni. Méretét tekintve a Volkswagen ID.4 az elektromos palettán valahol Tiguan szerepkörét töltheti majd be, és ugyanúgy eladható lesz a tengerentúlon, mint az öreg kontinensen. Az utastér alatt elhelyezett akkumulátoroknak köszönhetõen a 4.58 méter hosszú kompakt esetében már egy valóban tágas teret kapunk, ahol a 453 literes csomagtér akár 1575 literig is bõvíthetõ.
Az elektromos palettán valahol Tiguan szerepkörét töltheti majd be Fotó: Volkswagen
Ami a meghajtást illeti, a Lóerõ Magazin szerint a MEB platformra épülõ ID.4 VW hátsó tengelye elé elhelyezett villanymotor teljesítménye jelenleg 204 lóerõ, ami elegendõ ahhoz, hogy a százas gyorsulást 8.5 másodperc alatt teljesítse és 160 km/órás végsebességet érjen el.
A 453 literes csomagtér akár 1575 literig is bõvíthetõ Fotó: Volkswagen
A 82 kWh névleges kapacitású akkumulátorának hasznos kapacitása 77 kWh, amellyel a gyártó információi szerint a Volkswagen ID.4 hatótáv mintegy 520 kilométeres utat biztosíthat számunkra már egyetlen töltéssel. Egyenárammal megközelítõleg 30 perc szükséges egy gyorstöltõ-állomáson, hogy a következõ 320 km-t (WLTP szerint 125 kW-nál) megtegye. A németek jelenleg még csak ezt az egy teljesítményszintet ajánlják a modellhez, de a késõbbiekben várható egy erõsebb, összkerekes 302 lóerõs változat is.