Eredetileg a YouTube 2017-ben mutatta be a történeteket, amelyek lehetõvé tették az alkotók számára, hogy frissítéseket és kulisszatitkokat osszanak meg, ezáltal segítve csatornájuk népszerûségét. Azonban, ahogy a TheVerge is írta cikkében, azóta már kiderült, hogy ez a funkció nem érte el a várt sikert - korlátozott hozzáférés, kevés alkotó rendszeres használata és a YouTube kevés aktív népszerûsítése miatt.
A platform június 26-tól eltávolítja a történetek funkcióját. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók többé nem tudnak majd történeteket közzétenni, és a meglévõ történetek automatikusan törlõdnek hét nap után.
A YouTube arra ösztönzi az alkotókat, hogy inkább a közösségi bejegyzések és rövidfilmek platformjait használják a tartalom megosztására. Az alkotók szavazásokat, kvízeket, képeket és videókat is megoszthatnak közösségi bejegyzésként, amelyek megjelennek a csatornájuk oldalán.
A videómegosztó azon is dolgozik, hogy a rövid formátumú videók népszerûségét a TikTok versenytársába, a Shorts-ba terelje. A platform arra bátorítja a hagyományosan hosszabb videókat készítõ alkotókat, hogy próbáljanak ki rövidebb tartalmakat is. Februárban bevezették a rövidfilmekbõl származó hirdetések bevételmegosztási lehetõségét az alkotókkal egy új bevételszerzési terv keretében.