A Counterpoint Research jelentése szerint az idei elsõ negyedév során még tovább nõtt az Apple meghatározó szerepe a táblagépek piacán. Éves szinten 53 százalékos növekedést produkált a szektorban a gyártó, így már a piac 37 százaléka van a kezében a tavaly 30 helyett írta meg az origo.hu portál. Az elemzõk szerint az iPad-eladások 56 százalékát az alap, olcsó iPadek teszik ki, a legsikeresebb az iPad 8 és az iPad Air 4 volt.
2020-ban jelentõsen csökkent a verseny a tabletpiacon, amit mostanra gyakorlatilag az Apple és a Samsung uralnak és határoznak meg. Az elemzõk szerint mindkettõ agresszív módon dobott piacra és reklámozott új modelleket, míg a többi gyártó vagy leépítéseket hajtott végre vagy kiszállt a tabletpiacról.
A Huawei jelentõs visszaesést szenvedett el, lassan errõl a piacról is eltûnik. A Lenovo és az Amazon 9 százalékos részesedéssel rendelkeznek, a többi gyártó már csak a 20 százalékot kitevõ gyûjtõkategóriába fért be, amelynek részesedése szintén jelentõsen csökkent.