404.33 Ft

358.42 Ft

Lángolt egy luxusjacht a Dunán!

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Tech és tudomány

Adásvétel Facebook csoport módra (interjú)

10perc.hu
2020. 10. 21.

Korábbi cikkünkben írtunk már a hazai Facebook csoportok szárnyalásáról (itt olvashatod). Beleástuk hát magunkat mélyebben a témába, sikerült megszólaltatnunk a legnagyobb hazai adásvételi típusú Facebook csoport vezetõjét Kovács Norbertet.

Az interneten közzétett, Facebook csoportokról szóló hírek miatt szerettünk volna belesni a színfalak mögé, betekintést nyerni egy csoport életébe, így némi kutatómunka után megkerestük a legnagyobb hazai adásvételi Facebook csoport vezetõjét Kovács Norbertet (KN). A kapcsolatfelvétel simán ment, a beszélgetés bõséges információval szolgált a számunkra, ezúton is köszönjük.

10perc.hu: Mikor kattant be neked, hogy Facebook csoportokkal foglalkozz és miért?
KN: 4-5 éve vettem át az elsõ pár csoportom, majd látva bennük a fantáziát a bõvítés mellett döntöttem. Több mint 2 éve váltam adminná az Ikea csoportban, de a legnagyobb budapesti adásvételi Facebook csoport is hozzám tartozik kb. 1 éve. Jelenleg több mint 725 ezer tagot kezelek 4 csoportban, amiben természetesen többen is segítenek nekem. Az elõéletemhez hozzátartozik, hogy 10 évig egy mûszaki cikk kereskedõ multinál az egyik cég ügyvezetõje és a céghez kapcsolódó áruház igazgatója voltam, így az offline kereskedelem beivódott a véremben. Ez mellett az online kereskedelem, az apróhirdetési piac mindig is érdekelt, így a munkahelyváltás után a Facebook csoportokkal kezdtem el aktívan foglalkozni, megvalósítani azt, amiben a jövõ(me)t látom.

10perc.hu: Ne csodálkozz, hogy megkérdezem, de milyen kapcsolatod van az Ikeával?
KN: Hivatalosan semmi, sosem volt (nem dolgoztam nekik, ha így érted), a csoportom egyébként teljesen független tõlük, csak ezen márka termékei számára biztosít adásvételi teret. Tiszteletben tartom a márkát, nem is engedek más márkákat megjelenni a csoportban. Volt már rá példa, hogy az Ikea kérte a segítségem egy-egy fontos hír, infó közzétételében, természetesen segítettem.

10perc.hu: A csoport témája, az Ikea márkaismertsége mennyire elõny az üzemeltetésben?
KN: Nagy! Könnyebb dolgom van, mint gondolnád, hisz Magyarország elsõszámú bútorkereskedõje az Ikea, tulajdonképpen a bútormárkák között az egyetlen love brand. A csoport 5 éve alakult, hihetetlen dinamikával fejlõdik még most is, napi 300-500 fõvel gyarapodik.

10perc.hu: Az általad felügyelt Ikea használt bútorok adásvétele csoport kiemelkedõ a tagság létszámát tekintve, hiszen - a cikk megírása idõpontjában - közel 330 ezer tagja van.
KN: Igen, talán 1,5 éve volt, én is megdöbbentem, amikor Madar Norbi a GKI Digital-tól felhívott és közölte velem, hogy a felmérésük szerint az én csoportom a legnagyobb adásvételi Facebook csoport kishazánkban. Jó egy órát beszélgettünk arról, hogy mitõl fut ennyire a csoportom és mi a titok.

10perc.hu: Felmerül a kérdés a mi részünkrõl is, hogyan tudsz ekkora létszámot kezelni, mivel tartod pezsgésben a csoportot?
KN: Érzõdik, hogy a Facebooknál kiemelt fejlesztési irány a csoportok. Az elmúlt fél évben többet fejlesztettek az adminisztrációs felületeken (segítve a háttérben a csoport adminok dolgát), mint a korábbi 2-3 évben. Nagyon sok új modul lett aktiválva, amivel egyre könnyebben és kevesebb idõ alatt lehet elbírálni a posztokat, felügyelni a tagokat, a közzétett tartalmakat. Adásvételi csoportként a tartalom önjáró és önfenntartó, mindenki eladni, venni, tanácsot kérni szeretne, ezeket posztolja. Az én dolgom leginkább csak az, hogy bizonyos keretek közé szorítsam az egymás közti kereskedelmet (viselkedési szabályok, hirdetésre vonatkozó tartalmi szabályok), hogy komfortos legyen az eladni és venni szándékozóknak is. A hirdetési posztok egyhangúságát meg szoktam törni szavazásokkal (egy-egy Ikeát érintõ kérdésben), de nyújtottam már segítséget Ikea témájú diplomamunka megírásához is (kiposztolva egy kérdõív kitöltésre vonatkozó kérést). Egy-egy érdekfeszítõ poszt esetén nem ritka a több mint ezres interakció (lájkolás, komment), a szavazásoknál és kérdõív kitöltéseknél nem ritka, hogy pár óra alatt 600-800 visszajelzés érkezik be.

10perc.hu: Ha már említetted, megkérdezem, hogy milyen elvek és szabályok mentén üzemel a csoport?
KN: Az alap kérés, hogy kulturáltan viselkedjünk egymással, úgy mint ahogy azt bárki elvárja másoktól is. Az eladás típusú hirdetések esetén a minimum tartalom is meg lett határozva (ár, leírás, méret, saját fotó, stb.). A folyamatos és szerintem korrekt moderáció miatt egyre több pozitív visszajelzés jön a tagoktól, kiemelve, hogy sok más csoportban mennyire rosszul mûködik közre az admin, vagy épp nem csinál semmit.

Főkép forrása:

10perc.hu

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek