A használtautós hirdetések között szép számmal találni olyan autókat, amelyek korábban taxiként teljesítettek szolgálatot. A vásárlók ezeket általában messzire elkerülik, mivel úgy gondolják, jobban elhasználódtak a folyamatos használattól és az állandó megállás-fékezéstõl. Nézzük, mibõl lehet megmondani, hogy egy autót korábban taxiként használtak.
A taxik általában több százezer kilométert futnak, ami azt jelenti, hogy sok alapvetõ alkatrészük alaposan elhasználódik. Ilyen futásteljesítmény pedig még egy rendesen karbantartott jármûnél is elgondolkodtathatja a használt autót keresõket.
El kell kerülni a használt taxik vásárlását? Nos, ez fõleg a vevõk döntésén múlik, azonban egy autó árának tükröznie kellene a valós állapotát, ami sokban múlik azon, hogy mennyit és hogyan használták. A taxik gyakran valóságos pénztemetõk lehetnek, mivel általában nagyon elhasználódnak mutatott rá Matas Buzelis, a carVertical kommunikációs vezetõje.
A taxikat fõleg városi környezetben használják, amely jelentõs terhelést ró bizonyos alkatrészekre, fõleg a motorra, a fékekre és a sebességváltóra. Egy hasonló távon, de fõleg autópályán használt jármû általában sokkal jobb állapotban van.
A korábbi taxik között gyakori típusnak számít a Mercedes-Benz Fotó: carVertical
A taxiknak a belsõ tere is komolyan elhasználódhat, különös tekintettel a hátsó ülésekre. Míg a legtöbb autótulajdonos igyekszik megóvni a jármûvét, a taxik utasai gyakran havas-sáros cipõvel, átázott, vizes kabátban szállnak be, ami hosszú távon kihatással van a beltér minõségére.
Az autó elõtörténetének ellenõrzésével egyértelmûvé válhat, ha azt taxiként használták. Más módon nehéz lehet erre fényt deríteni, ugyanis a kevésbé megbízható kereskedõk gyakran igyekeznek eltitkolni ezt a kevésbé elõnyös tulajdonságot.
A taxiknál jellemzõen magas a futott kilométerek száma, ezért gyakran elõfordul, hogy tekerik az órájukat, azaz csalnak a kilométerszámlálóval. A taxik emellett jobban elhasználódnak és általában kevesebbet érnek, mint egy azonos állapotú, nem taxiként használt jármû.
A másodlagos piacon a korábbi taxik között gyakori típusnak számít a Mercedes-Benz (a carVerticalon elérhetõ összes taxi 29 százaléka ilyen típusú), a Volkswagen (14,4 százalék), a Skoda (12,3 százalék), a Volvo (10,9 százalék) és a BMW (5,8 százalék). Mivel ezek a vásárlók körében egyébként népszerû márkák, a csalók gyakran visszaélnek ezzel, a nagyobb profit reményében.
A taxiként használt autók között a német gyártmányúak a leggyakoribbak. A listát a Mercedes Benz E-osztály vezeti (17,9 százalék), ezt követi a Skoda Superb (7,7 százalék), a Volkswagen Passat (6,1 százalék), a BMW 5-ös sorozat (5 százalék) és a Volvo V70 (4,7 százalék).
Az autók színe is árulkodó lehet: sok városban megkövetelik az egységes színeket, hogy azokat könnyen meg lehessen különböztetni a többi autótól az utcán. Bizonyos modellekbõl, például az említett E-osztályból készült kifejezetten taxisok számára szánt modell, amely különleges festést kapott.
Használtautó vásárlásakor érdemes alaposan megnézni a fényezést is, ugyanis sokszor látható marad a taxisok által használt matricák nyoma. Bizonyos matricák kifejezetten nagyméretûek, amely megóvta a fényezést a naptól, így azok világosabbak és jobban láthatóak lehetnek. Ebbõl következtetni lehet rá, hogy az adott autót taxiként használták a múltban.