A Volkswagen jól halad a 20 ezer euró alatti árú elektromos ID 1 kisautó fejlesztésével számolt be róla a brit Autocar. Az új belépõ szintû villanyautó az e-Up városi autó szellemi utódja lesz, a kínálatban a 25 ezer eurósnak ígért, 2025-ben érkezõ ID 2all alatt helyezkedik majd el. Az ID 2all alacsony árának egyik magyarázata, hogy ez az elsõ Volkswagen, amelyet már saját gyártású (Valencia) akkumulátorokkal szerelnek majd fel, és ez vélhetõen az ID 1-re is igaz lesz.
Az ID 1 kisebb platformját amely a VW Polóhoz hasonló méretû belsõ teret kínál majd az utasoknak a Volkswagen-csoporton belül a Skoda fejleszti tudta meg az Autószektor. A modell nevét még nem véglegesítették. Thomas Schäfer, a Volkswagen márkafõnöke azonban nem zárta ki az ID 1 vagy az ID Polo lehetõségét.
Mivel az ID 1 városi használatra szánt autó lesz, a hatótávolság kevésbé lesz lényeges számára, mint sok más elektromos jármû esetében, ami lehetõvé teszi, hogy viszonylag kis akkumulátorral rendelkezzen. A Volkswagen 38 kWh-s lítium-vas-foszfát akkumulátort fejlesztett ki az ID 2all számára, valószínûleg ez lesz az ID 1-hez elérhetõ legnagyobb kapacitás.