Szép, szép meg elegáns is, de nem tudják hova tenni az emberek a DS-t. Leginkább egy új feltörekvõ kínai márkának gondolják, pedig a Citroën DS-rõl nagyon sokan hallottak és imádják a mai napig. Nos, ez a márka abból a modellbõl született. Bár mifelénk tarolnak a szabadidõ-autók, azért máshol, komolyabb nyugat-európai piacokon nem ennyire egysíkú a vásárlók érdeklõdése. A DS legújabb típusa, a 9-es modell négyajtós limuzin. Méterben és stílusban is nagyon hasonlít az Audi A6-ra. Csak ez nem jön szembe olyan sûrûn. A Citroën többször is alkotott már nagyon egyedi, különleges autókat ebben a méretosztályban, elég a névadóra, a DS-re gondolni, vagy éppen a CX-re, az XM-re, netán a C6-ra.
Méterben és stílusban is nagyon hasonlít az Audi A6-ra Fotó: 10perc.hu
A DS 9 nem annyira izgalmas és attraktív formailag, mint a nagy elõdök, de azért ez sem rossz. Van rajta pár abszolút rendhagyó megoldás, mint például a C oszlop tetejére tett helyzetjelzõ (ami a klasszikus Citroën DS-re utal), a hûtõmaszk 3D-s mintázata, vagy éppen a hátsó lámpa míves díszítése. Ugyanakkor mind közül a leglátványosabb az ajtó síkjába süllyesztett kilincsek, amelyek, ha kulccsal a zsebében közelít a sofõr, udvariasan maguktól elõbújnak. A DS 9-en sok a króm, de nem bántóan sok. Az egyik érdekes, bár kicsit fura a motorháztetõ közepén végigfut csík, ami az E-Tense emblémában végzõdik ezt a megoldást a luxuskarórák szíja ihlette. Igazából ez a fortély nem igazán ad hozzá a formához, sõt.
Minden igényt kielégítõ az autó mûszerfala és belseje Fotó: 10perc.hu
A Citroën márka sajátja már évtizedek ót az avantgárd dizájn, ami látványosan tetten érhetõ a DS-eken is, így ennek az autónak az utastérben, a mûszerfalán, a finom apróságon. A rengetegféle geometriai forma szemet gyönyörködtetõ, percekig lehet csodálni az érdekes és egyedi megoldásokat. A DS 4,93 m hosszú limuzinjában, ahova csak lehetett, bõrt tettek (ugyan ezért plusz 2 millió forintot kell fizetni), a fotelek masszírozni is tudnak, ráadásul hátul is, ami azért nem magától értetõdõ, még ezen a szinten sem. A hátsó sorban amúgy a lehajtható kartámasz rejti a masszázsfunkció gombjait. És persze helyben sincs hiány, olyannyira, hogy jobb benne hátul ülni, mint elöl.
A DS 9 kívülrõl azonban visszafogottabb, kevésbé karakteres, de azért szép Fotó: 10perc.hu
A DS 9 kétféle felszereltségi szinttel, 225 és 360 LE-s E-TENSE plug-in hibrid motorokkal kapható. Az 1598 köbcentis, négyhengeres, 180 lóerõs turbós benzinmotorra épül a nagy szedán hajtáslánca, s ehhez párosítják a villanymotort. A gyártó állítása szerint a konnektoros hibrid hajtáslánc 40-50 kilométer tisztán eletromos utazást ígér, de a valóságban ez jóval kevesebb, pláne télen, hideg idõben körülbelül ennek csak a fele. A mindennapi munkába járáshoz kevés lehet, de ezt nem is arra tervezték. Az adaptív futómûvel olyan érzés az utazás, mintha varázsszõnyeggel suhannánk.
Látszik, mindent beleadtak a tervezõk, hogy lenyûgözzék a vevõjelölteket. Ez a kocsi valóban a prémium szegmenshez tartozik. A belsõ épp oly elegáns, mint a Champs-Élysées. A DS 9 kívülrõl azonban visszafogottabb, kevésbé karakteres, de azért szép.