A használt autók belföldi piacán csökkentek, de továbbra is jelen vannak a kockázatok. Várkonyi Gábor autópiaci szakértõ szerint Magyarországon az utóbbi tíz évben sokat javult a használt autók piaca. Bár az import még mindig kissé szabályozatlan, és néha nagyobb hatósági szigor sem ártana, a csalások visszaszorultak, az autók könnyebben ellenõrizhetõk, és mivel sokat drágultak, a vásárlók egyre nagyobb része utána is néz az adatoknak mondta a szakértõ.
Véleménye szerint az alkatrészek rejtett hibái ma már több kárt okoznak a vevõknek, mint a kilométeróra-csalások, és mivel a munkaerõ is egyre költségesebb, vége annak a korszaknak, amikor a gazdagabb országokból leselejtezett gépkocsik tömegét sokszor átláthatatlanul szervizelve adták tovább Kelet-Európában.
Az alkatrészek rejtett hibái ma már több kárt okoznak a vevõknek, mint a kilométeróra-csalások Fotó: Pixabay
Matas Buzelis, a CarVertical autótörténeti nyilvántartási adatközlõ cég képviselõje elmondta, a használt autók majdnem 53 százaléka külföldrõl érkezik, és a koruktól függetlenül kockázatosak, ezért körültekintõen kell vásárolni. Tapasztalataik szerint a külföldrõl érkezõ autók 12,7 százalékát a kilométeróra visszatekerésével akarják eladni, ezek jelentõs része a legmagasabb árkategóriába tartozik.
Az olcsóbbaknál inkább valamilyen sérülésük van az importált használt autóknak, ez a teljes kínálat 55 százalékát érinti, ami nem csoda, hiszen egy átlagos autót 5 évenként ér valamilyen baleset. Az alacsonyabb áron kínált autók kártörténeti adatai hiányosabbak, a drágábbaknak viszont jellemzõen a javítása is költségesebb mondta Matas Buzelis.