Nem ez az elsõ alkalom, hogy világhírû tervezõk, autóépítõk, vagy akár versenycsapatok gépei jelennek meg hazánk legnagyobb éves autómustráján, az Automobil és Tuning Show-n. A március 17-19. között rendezendõ 2023-as felvonásra egy igazán különleges koncepció is érkezik.
A több mint 1.000 egyedi jármûvet felvonultató show felhozatalának egyik ékköve vitathatatlanul egy különleges koncepció, a Kangaroo Hyper SUV lesz. A minden elemében egyedi jármû a világhírû olasz tervezõ, Giorgetto Giugiaro, valamint fia, Fabrizio Giugiaro zsenialitásának gyümölcse.
A minden elemében egyedi jármû a világhírû olasz tervezõ, Giorgetto Giugiaro munkája Fotó: Kangaroo
Az alkotók célja a hedonista elektromos autózás jövõjének megvalósítása volt egyetlen jármûben, ami minden területen megállja a helyét, legyen szó aszfaltról, homokról, hóról, vagy akár versenypályáról. Tökéletesen kiszolgálja az egyre igényesebb ügyfelek kívánságait, miközben teljesen kihasználja a ma ismert technológiák teljes skáláját.
Az utópisztikus tanulmány teljesen egyedi alvázra épült, az erõt pedig két, egyenként 200 kW-os, összesen 680 Nm nyomatékot produkáló elektromotor biztosítja, természetesen mind a négy kereket hajtva. A 90 KWh-s akkumulátorpakknak köszönhetõn, egy töltéssel akár több mint 450 km-t is megtesz az autó és nem marad szégyenben akkor sem, ha gyorsulnia kell: a 100 km/órás sprintet mindössze 3.3 másodperc alatt teljesíti!
Az utópisztikus tanulmány teljesen egyedi alvázra épült Fotó: Kangaroo
A futómû sem hétköznapi: mivel úgy tervezték, hogy bármilyen úton jól teljesítsen, az autó magassága rendkívül széles skálán, 1290 és 1410 mm között állítható. Verseny üzemmódban 14 cm a hasmagasság, közúton 19 cm, off-road beállítás mellett pedig 26 cm (!), ha pedig ez nem lenne elég, akkor a kerékdõlés is gombnyomásra változtatható, hogy mindig a legtökéletesebb vezetési élményt nyújtsa.
A lehengerlõ formatervet felfelé és oldalra nyíló sirályszárnyas ajtók, karbon szélesítések, valamint jókora hátsó traktus teszi még sportautósabbá. A sárvédõket úgy alakították ki, hogy a 23-os felnik tökéletesen elférjenek alattuk, továbbá egy karbon betét is végighúzódik az autó oldalán.
A mûszerek mindegyike 100%-ban digitális, a sofõr összesen három különbözõ kijelzõn tarthatja a kapcsolatot a jármûvel Fotó: Kangaroo
A hátsó rész, az elülsõhöz hasonlóan, süllyesztett lámpákat kapott, az ékszerként csillogó LED kristályok pedig egyszerre funkcionálnak irányjelzõként és tolatólámpaként. Az autó - SUV létére - mindössze kétszemélyes, az ülések mögött - ott, ahová elsõ ránézésre minimum egy V10-es aggregátot képzelne az ember - egy ízlésesen rögzített pótkereket, valamint egy poroltó készüléket találunk.
A koncepcióhoz képest döbbenetesen szépen kidolgozott, futurisztikus utastér a taktikai ruházatot idézõ szél- és vízálló bevonatok, valamint a hagyományos karbon-bõr borítások kombinációja. A mûszerek mindegyike 100%-ban digitális, a sofõr összesen három különbözõ kijelzõn tarthatja a kapcsolatot a jármûvel.