A Nissan Qashqai 2006-ban egy új kategóriát teremtett, ez volt az elsõ kompakt szabadidõ-autó, amelyet aztán minden gyártó elkezdett másolni. Ennek a kocsinak a sikere abban rejlik, hogy egyszerre kiváló városi és utazóautó is. Az elsõ két generáció tarolt a piacon, több mint 3 millió példány fogyott belõle, s a harmadik verzió is sikeres lehet.
Az új Qashqai nem annyira elegáns, harmonikus és szép, mint az elõdje volt, sokkal inkább futurisztikus az orra miatt. Nem is vitás, ez a forma megosztóbb, mint a korábbi generációjáé volt. A Nissan Juke által bevezetett merész stílust viszi tovább, de összességében jól néz ki.
Ugyanakkor azt is meg kell jegyezni, hogy a konkurenciaharc ma már akkora ebben az osztályban, hogy valami olyat kellett alkotniuk, adniuk a japán mérnököknek a vevõk számára, ami elüt a többiektõl, kitûnik a tömegbõl, s az új Qashqai pedig ilyen, abszolút figyelemfelkeltõ. Persze mindenkinek ez sem tetszik.
Az új Qashqai nem annyira elegáns, harmonikus és szép, mint az elõdje volt Fotó: 10perc.hu
Na, és akkor ott van még a modell másik újdonsága, de ez kívülrõl nem látható. Hogy érzékeljük, mirõl van szó, ahhoz helyet kell foglalni a kocsiban. A Nissan prémium szintû utasteret kínálnak középkategóriás áron.
A külsõ, a forma vagy tetszik valakinek, vagy nem. A minõségi belsõt azonban mindenki érzi, ez nem stílus vagy szimpátia kérdése. A komfortérzet már-már az Audiéhoz vagy a BMW-jéhez hasonló. Az elõd sem volt gyenge, de ebben a Qashqaiban a korábbiaknál minõségibb, puhább tapintású anyagok kerültek.
Olyanok, amelyekkel egybõl otthonosan érzi magát az ember ebben a szabadidõ-autóban. A kormány mögötti 12,3 colos digitális kijelzõ sokféleképpen állítható, akár a navigációs térképet is oda lehet vetíteni.
A kormány mögötti 12,3 colos digitális kijelzõ sokféleképpen állítható Fotó: 10perc.hu
A középkonzol tetején a 9 colos érintõképernyõs kijelzõ pedig, olyan, mint egy táblagép, rengeteg minden elõhívható benne. Nagyon egyszerûen és észszerûen mûködik. Szerencsére azért maradtak gombok is, amelyekkel az egyszerû mûveleteket lehet gyorsan kapcsolni. A tér is nagy benne, nagyon kényelmesen el lehet férni odabent. A 11 színben és 5 kéttónusú fényezéssel rendelhetõ Qashqai a típus történetében elõször mátrixos Full-LED fényszórókat kapott.
Sajnos a Nissan beállt a sorba, nálunk sem kapható már dízelmotorral, csakis benzines és benzines-elektromos hibrid hajómûvekkel. És ez hiba, mert az elõzõ generációk gázolajos változatai nagyon népszerûek voltak. Az 1,3 literes turbós benzinmotort 12V-os lágy hibridrendszerrel, 138, valamint 156 lóerõs teljesítménnyel kapható.
Sok minden szól az új Nissan Qashqai mellett, érdekes, egyedi formájú autót kapunk prémium minõségben Fotó: 10perc.hu
Nem egy erõgép, étvágya viszont van rendesen, városban simán 10-12 liter körül fogyaszt. Vezetni ugyanakkor nagyon kényelmes és egyszerû ezt a kocsit, fõleg, ha automataváltóval rendeljük.
Sok minden szól az új Nissan Qashqai mellett, érdekes, egyedi formájú autót kapunk prémium minõségben. Azonban az összetéveszthetetlen stílusú crossover árával van egy kis gond: alig (úgy 1 millió forinttal) marad el a jóval nagyobb, hasonló stílusú Nissan X-Trailétõl. Ez a tény pedig sokakat elgondolkodtat, hogy inkább akkor már a nagyobb testvért válasszák.