2022 végén 4 millió 94 ezer személyautó volt forgalomban Magyarországon, amely óriási szám tekintettel arra, hogy bõ 8 év alatt egymillióval lett magasabb és 20 évvel ezelõtt még csak 2,6 millió kocsi futott itthon. Az átlagéletkor emelkedésébõl is, amely 2008 óta töretlenül nõ és 2022 végére elérte a 15,4 évet írta a portfolio.hu.
Ez a szám is mutatja, nemcsak a lakosság, hanem az autójuk is elképesztõen öregszik, ugyanis a válság elõtt alig volt idõsebb 10 évnél az átlagos magyarországi személyautó. Messze a legtöbb autó Opel emblémát hord itthon, gyakorlatilag minden nyolcadik. Ugyanakkor az átlagos Opel már 17 éves. A Suzuki áll a második helyen, a személyautók 10,3 százaléka ilyen márkájú. A Suzukik is idõsebbek mint a magyar átlag: 16,2 évesek. A harmadik helyen a VW áll (9,8 százalék), a negyedik a Ford (8,2 százalék), ötödik a Toyota (6,2 százalék), hatodik a Skoda (5,5 százalék), hetedik a Renault (5,3 százalék) és a nyolcadik a Peugeot (3,4 százalék).
A Trabantok száma érthetõ módon az elmúlt években rohamosan csökkent, már csak alig több mint 8 ezer van belõlük forgalomban és az is gyanítható, hogy ezek zöme gyûjtõk tulajdonában van nem is rossz állapotban. Átlagéletkoruk már 35,4 év.
Persze sosem veszített népszerûségébõl a Trabi, hiszen manapság, több mint 30 évvel a gyártás leállítását követõen Németországban jelenleg még 38 137 darab található vezetésre kész állapotban. Biztos sokan a fejükhöz kapnak, de a legjobb állapotú Trabant mostani ára 10.000 euró körül van.
A welt.de által lehozott 2021-es felmérés szerint 2010-tõl 2020-ig 38 ezer Trabantot helyeztek forgalomba Németországban. Bár a korábbi kelet-német Sachsenring cég jármûveit 1991 óta nem gyártják, de még 2020-ban is ezer Trabantot helyeztek forgalomba.