Bár szinte minden országban gyakoriak a visszaélések a használtautó-piacon, a legnagyobb gond mégis Közép- és Kelet-Európában mutatkozik, ahol számtalan nyugatról importált jármûvet kínálnak eladásra. Ezeknél az autóknál nagyobb a kockázata, hogy visszapörgetik a kilométerórát, eltitkolják a rejtett hibákat, vagy a félrevezetések egyéb formáját alkalmazzák.
Az autótörténeti jelentéseket készítõ carVertical kutatása szerint könnyen elõfordulhat, hogy az ilyen típusú autók nem biztonságosak, és gyakran a karbantartási költségük is magasabb. Ezekkel a problémákkal a magyarországi használtautó-kereskedõk is szembesülnek.
Magyarországon az átlagos visszapörgetési érték 45 987 km Fotó: Pixabay
A használt jármûvek több mint fele külföldrõl érkezik Magyarországra. Sok közöttük a sérült autó, amit megjavítanak, és újszerûként, gyári fényezésûnek beállítva adnak el anélkül, hogy a vevõk tudomást szereznének a valódi állapotukról. A Magyarországon ellenõrzött gépjármûvek 54,97 százalékában kimutathatók rejtett sérülések.
Itthon 8-ból 1 autó futásteljesítménye nem felel meg a valóságnak. A CarVertical Market Transparency Indexe szerint Magyarországon az átlagos visszapörgetési érték 45 987 km. Ha egy kereskedõ manipulált futásteljesítményû jármûvet vásárol, elõfordulhat, hogy jóval többet fizet érte a reális értékénél.