A japán Kodo-design egyik mestermûve ez az autó. A CX-5 2017-es bemutatása óta eltelt idõ alatt vajmi keveset öregedett a forma, még ma is elég divatos és szép. Így különösebben nem kellett átszabni a vonalait, a külsejét. Igazából csak az ilyenkor megszokott módosítást végezték el, újrarajzolták a hûtõmaszkot, ami cseppet sem változtatta meg a kocsi karakterét.
A markáns, jellegzetes, sportos hangulatú orr pont annyira agresszív, amennyire kell. Tulajdonképpen ugyanúgy fest a megújult Mazda CX-5, mint a frissítés elõtt. Ezen a dizájnon nehéz hibát találni.
Vajmi keveset öregedett a forma, még ma is elég divatos és szép Fotó: 10perc.hu
Az utastérben ugyanaz a kép fogad, mint korábban. A felhasznált anyagok minõsége és a kidolgozás elsõ osztályú. A kárpitok kellemes tapintásúak, a felületek szépek, a varrások, illesztések pontosak.
Olyasmi érzése van az embernek, mintha valamelyik prémiummárka kocsijában ülni a komfortérzetet tekintve. Szerencsére nincs telepakolva nehézkesen használható érintésérzékeny felülettel, ugyanakkor a központi kijelzõ színvonalán azért érzeni, hogy ez már egy korosabb darab, a konkurencia már elszaladt mellette.
A központi kijelzõ színvonalán azért érzeni, hogy ez már egy korosabb darab Fotó: 10perc.hu
A sofõr elõtt analóg és folyadékkristályos, de analógnak kinézõ a középsõ mûszer, ami a konzervatívabb vevõknek biztosan tetszeni fog. A helykínálat is nagyvonalú, még magasabb termettel is, bár ezt a kocsi mérte alapján nem meglepõ, sõt, inkább elvárható. Kellemes meglepetés, hogy az ülésfûtés nemcsak az elsõ sorban ülõk kiváltsága. A nagy szabadidõ-autó csomagtartója jól pakolható, ötüléses változatban a méretre 522 literes.
A Mazda CX-5 technikája kilóg a mai SUV-k kínálatból. Bár szerencsére van belõle dízelmotoros is, a benzines változatok aránylag nagy lökettérfogatúak, s szívómotorral készülnek. Ennek következtében utóbbiaknak a fogyasztása nem túl baráti.
A kisebb teljesítményû motor 1998, a nagyobb 2499 köbcentis Fotó: 10perc.hu
A Mazda másik hiányossága, hogy hibrid vagy tölthetõ hibrid változatban nem kapható ez a szépséges crossover. És ahogy ezek után sejthetik, elektromos meg pláne nincs. Valószínûleg emiatt sok vevõt veszíthet nálunk is a Mazda. Amúgy a benzinesek 165 és 195 lóerõsek lehetnek, a kisebb teljesítményû motor 1998, a nagyobb 2499 köbcentis. Turbódízelbõl 150 és 184 lóerõs kapható, egyaránt 2191 köbcentiméterrel.
A modellfrissítés után a Mazda CX-5, ha lehet, még csábítóbb, kívánatosabb lett, mint korábban. Sajnos a motorháztetõt nem nyitották ki, ott maradt a korábbi motorválaszték. Nagy kérdés, a szép, elegáns és magával ragadó forma hat éve töretlen népszerûsége meddig tartható még fent a hibrid- és elektromos-offenzíva közepette.