Az Opel Grandland X az amerikai GM és a francia PSA-csoport együttmûködésének elsõ közös gyümölcseinek egyike volt 2017-ben. Ebben a modellben már megjelentek a Peugeot-alkatrészek, ami az utastérben is jól látható volt. A nagy méretû kompakt szabadidõautó az egyik legcsinosabb, legszebb volt a maga kategóriájában. Az idõ azonban megy, s elkerülhetetlen volt a modellfrissítés.
A megújult Grandlandet hozzáfésülték az új Astra által megkezdett Opel-stílusirányzathoz. A fekete lakkozott Vizor hûtõmaszk a fekete fényezésû autón nem igazán érvényesül, de más színû modelleken jól mutat. A frissítéssel új lett az autó fényszórója is, amellyel így teljesen belesimul az Opelek mai világába. Egyedi ismertetõjegye az L alakú LED-es nappalifény csík is.
A hátsóhoz kevésbé nyúltak. A design nem lett bombasztikus, de az összkép nem rossz, frissebb köntösbe öltöztették a Grandlandet, amolyan visszafogottan elegáns.
Már alapáron jár a digitális kijelzõ Fotó: 10perc.hu
A belsõ is más lett, mármint a mûszerfal, amit hozzáfésülték a kor elvárásaihoz. Már alapáron jár a digitális kijelzõ, csak a középkonzolon találhatónak a mérete tud nõni, ha többet költünk rá.
A mai idõkhöz igazítva a megjelenített tartalom és annak grafikája is változtatható. Maga a menü nem túl komplikált, nem kell félni, hogy örökre elveszünk a beállítások labirintusában. Szerencsére a németek szívbaj nélkül megtartották a tekerni, nyomni, kapcsolni való gombokat. Nem kell egy túlbonyolított mûvelettel bekapcsolni az ülésfûtést, elég kapcsolót megnyomni, s ez igaz a klímára is.
Elég takarékos, városban 6-7 literrel eljárhatunk vele Fotó: 10perc.hu
A komfortérzet az anyagminõségnek köszönhetõen kellemes, amihez hozzáérünk, ott szinte biztos, hogy puha tapintású felülettel találkozunk. Az utastér mérete és térkínálata nem változott, továbbra is kényelmesen el lehet férni az Opel Grandlandben. A nagy szabadidõ-autó csomagtartója 514 és 1652 liter között változik, a hátsó üléstámlák állásától függõen.
Nem változtak a hajtáslánckínálatban a plug-in hibrid opciók: továbbra is elsõ-, illetve összkerékhajtással kérhetünk villamosított erõforrást a modellhez. A magyar piacon azonban az 1,5-ös turbódízel lesz valószínûleg a nyerõ. Ez a motor ugyan nem egy erõmûvész, csupán 130 lóerõs, de cserébe elég takarékos, városban 6-7 literrel eljárhatunk vele. Szerencsére a gázolajos hajtómû nem lett a német zöldülési hullám áldozata.