A Renault oroszországi távozását követõen gyorsan felmerült, hogy ismét Moszkvics márkanéven kezdjenek el autókat gyártani a francia cég által hátrahagyott gyárban. Az Origo megtudta, hogy a Kamaz révén hamarosan el is kezdõdik a projekt.
Egyelõre azonban szó sincs arról, hogy saját autót tervezzen és dobjon piacra a Moszkvics, így kínai modelleket forgalmaz egy darabig a márka emblémájával. A Moszkvics 3 és a Moszkvics 3E már az idén megvehetõ lesz, ám nem árt tudni, hogy az autók a JAC JS4 és az IEVS4 átmatricázott verziói.
Az Autó-Motor információi szerint A 3-as alapmotorja 1,6-os szívó (109 LE/150 Nm) és hatfokozatú váltóval adják, opciósan 1,5-ös turbó (150 LE/210 Nm) kérhetõ, amelynél a 6-os kézi váltó alternatívája a fokozatmentes automata.
A Moszkvicsok mûszerfala már tényleg a 21. századot idézi Fotó: JAC
A Moszkvics 3e-ben 150 lóerõ csúcs-, 68 lóerõ tartós teljesítményû SY Power hajtómotort használnak, a 66 kWh kapacitású akkumulátort a Sinoev szállítja, és azzal 410 km-es a szabványos hatótávolság.
Még az idén 600 példányt akarnak összeszerelni a Kínából küldött készletekbõl. 2023-ban 50 ezer, 2024-ben 100 ezer készletet vásárolnak az oroszok, mielõtt beindítják a tényleges sorozatgyártást.