Az új Taigo a Polo és a T-Cross között áll a VW kínálatában, s elõbbinél divatosabb, utóbbinál pedig szebb, stílusosabb. Méretben nagyjából ugyanakkora. Papíron tehát elég jók a kilátásai.
A kis kupésított szabadidõautó formailag amolyan tutista, az emberek többségének bejön ez a külsõ, mintha egy közvélemény-kutatás végeredményét gyúrták volna össze ebben a kocsiban a VW designerei.
A Brazíliában gyártott Taigo a fantáziadúsabb Volkswagen modellek közé tartozik, arányos, stílusos és divatos is, de azért nem olyan menõ és izgalmas, mint a már nem épp fiatal Toyota C-HR. Nagyon azért nem emeli meg a pulzust. Pont azt adja, amire a vásárlóknak szüksége van, jó kiállású kupé-SUV, s ezekre nagy a kereslet mostanság.
Nappali menetfény nemcsak a lámpákban van elöl, hanem elnyúlik az egyiktõl a másik fényszóróig, mint a Golfban, ám ez inkább bazári, mintsem menõ. Terepjárós robusztusságot mutatnak a kerékjáratok mûanyag védõívei és az ajtók alját fedõ plasztik betétek.
Ám ennek az autónak a város a valódi terepe. A krómbetétek ugyanakkor némi eleganciát is adnak a külsõnek. És ez a Kings-vörös elnevezésû metálfényezésben is elég jól fest a Taigo.
Pont azt adja, amire a vásárlóknak szüksége van, jó kiállású kupé-SUV, s ezekre nagy a kereslet mostanság Fotó: 10perc.hu
A kis crossover belül nagyobb, mint amilyennek kívülrõl tûnik. Az alap, hogy elöl jól el lehet férni a kocsiban, ám jó sok hely van hátul is. Tér tehát van, de sajnos se kartámasz nincs, se középsõ levegõkilépõ a második sorban ülõknek.
Kár, hogy a T-Cross tologatható üléspadja vagy legalább a ledönthetõ utasoldali üléstámla nem javítja a Taigo variálhatóságát. Minõségérzetre egész jó az utastér, jobb, mint a T-Cross, bár az ajtóborítás elöl és hátul is kemény, olcsó mûanyag.
A könyöklõkre azért raktak valamennyi puhított textilfelület. A mûszerfal felsõ része kellemes tapintású, szivacsos anyagú. A látvány nincs túlbonyolítva, amolyan klasszikus, tipikusan volkswagenes, de jó összbenyomást kelt.
A sofõr elõtti digitális kijelzõ mutatós, de alig variálható a képe, ellenben a komolyabb VW-modellekével. A fõképernyõ viszont rendben van, sok hasznos információt megtalálunk benne, s a kezelése is egyszerû, logikus. Szerencsére a különálló klímapanel is megmaradt.
A mûszerfal felsõ része kellemes tapintású, szivacsos anyagú Fotó: 10perc.hu
A csomagtartó meglepõen nagy, 440 literes a tér, amely jól variálható és még jobban pakolható. Csak összehasonlításképpen, a Golfé 380 literes. A padló magassága is állítható, ám ezzel sem lesz teljesen sík az alja a ledöntött hátsó ülésekkel 1122 literes raktérnek.
De lényegesebb rész talán inkább elöl van az elszabaduló benzinárak miatt. A költségek miatt az manapság jobban érdekli a vásárlókat. A Volkswagen Taigóból van egy fickósabb, 1,5 literes motorral szerelt változat is, de nálunk a visszafogottabb, a 999 köbcentis, turbós, háromhengeres erõforrással járt.
A kezdeti gyorsításkor meg tud lendülni, amikor bekapcsol a turbó, lent nyomatékos, s kétezres fordulatszámtól rendelkezésre áll a 200 newtonméter, de sok élményt nem ad ez a hajtómû persze ezen a szinten nem ez a lényeg. Az már fájdalmasabb, hogy az étvágya nagyautós. Belvárosi forgalomban simán eszik 9-10 litert, pedig ez egy kis motor. A vegyes érték 7 liter fölötti. Nem mentsége, de tény, hogy a hasonló kis háromhengeresek, a mai 1,0 literesek is hasonlóan iszákosak, ugyanakkor az 1.5 TSI simán takarékosabb ennél.
A németek urbánus terepjárófélesége könnyen irányítható, jól, de unalmasan vezethetõ kocsi. A 7 fokozatú DSG automataváltó a Taigo talán leggyengébb pontja. Elinduláskor és parkoláskor a duplakuplungos szerkezet sokszor igen darabosan mûködik, pedig menet közben legtöbbször lágyan vált. Ez sokszor elég idegesítõ tud lenni. Városi használat során azért kényelmes tud lenni a váltó.
Kétféle motorral kínálják a Taigot: egy 1000 és egy 1500 köbcentissel Fotó: 10perc.hu
Ez az autó a vásárlói igények teljes körû kielégítése, divatos a formája, de volkswagenesen izgalommentes, amolyan igazi tutista. És mint azt tudjuk, manapság nagy a kereslet az ilyen típusokra. Az ár persze sok mindent meghatároz, de hát ez egy VW, amely sosem volt olcsó. Ugyanakkor hiányossága, hogy nincs belõle dízel vagy hibrid, pláne elektromos.
Mûszaki adatok
Motor: 999 cm3
Teljesítmény: 110 LE, 200 Nm
Végsebesség: 191 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 10,9 s
Vegyes fogyasztás: 7,7 l/100 km
Alapár: 8 923 570 Ft
Tesztautó ára: 10 848 000 Ft
Külsõ: 3
Belsõ: 4
Ár/érték: 3
Elõny/hátrány
+ Divatos forma, tágas belsõ, nagy csomagtartó,
- Nagy étvágy, darabos automataváltó