A visszahívás a 2005 óta gyártott jármûvek jelentõs részét érinti a több millió dolláros, limitált szériás autókat is beleértve - közölte az Autopro.hu.
Hasonló probléma tavaly is megjelent, viszont akkor 10 000 jármû visszahívása történt. A mostani felhívás ezekre modellekre már nem vonatkozik.
"A jármûvek fékfolyadék tartályának kupakjával van probléma. A tartály nem tud megfelelõen szellõzni, így vákuum keletkezik benne, ami a folyadék szivárgásához vezet. A túl nagy mértékû folyadékvesztés a fékhatás csökkenéséhez vagy elvesztéséhez vezet, veszélyt jelentve a jármû vezetõjére." - közölte a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA).
A megoldás egyszerû: a tartályfedelet ki kell cserélni egy olyan változatra, amely megfelelõen tud szellõzni. Egy szoftver telepítésének is meg kell történnie, amely képes figyelmeztetni, ha a folyadék szintje veszélyesen lecsökkenne.
A Ferrari márka kereskedõk és a tulajdonosok szeptember 24-én kapnak értesítést, addig pedig megkérnek mindenkit, hogy a fékek állapotát fokozottan figyeljék és a fékfolyadékra vonatkozó jelzéseket is tartják szem elõtt.