Nagyon valószínû, hogy ebben a formában ez lesz az utolsó Volkswagen Polo. A klasszikus benzinmotoros autók, mint a dinoszauruszok, kihalófélben vannak, s az biztos, hogy a következõ generáció már minimum hibrid, de inkább tisztán elektromos lesz, ha megmarad egyáltalán a palettán a Polo.
Sokat mondó tény az is, hogy az új modell csak egyféle hajtómûvel választhatjuk. Se dízel, se hibrid, se elektromos, csak az 1,0 literes TSI 95 vagy 110 lóerõs változatban legalábbis itthon. Régen ilyesmi elképzelhetetlen volt, pláne egy olyan globális márkánál, mint a Volkswagen.
És akkor még ott van a divat, ami nem a Polo mellett szól. Például ennek a német városi kisautónak az áráért kapunk egy Suzuki Vitarát, ami nagyobb és menõbb is. Szóval, a crossoverek, a sportos szabadidõautók korában nem a Polonak áll a zászló.
Ebben a formában ez lesz az utolsó Volkswagen Polo Fotó: 10perc.hu
No, és ne hagyjuk figyelmen kívül a designt sem. A Volkswagen kétarcú márka, vannak nagyon vagány, dögös, gyönyörû, divatos modelljei, ugyanakkor szürke, vérnyomásbarát formájú típusai is. A Polo az utóbbiak közé tartozik, sok izgalmat nem okoz a külsejével.
Valamivel azért karakteresebb lett, mint a ráncfelvarrás elõtti verziója volt ami persze nem volt nehéz , de látványos javulásról nem beszélhetünk. Ami ilyenkor szokásos, megújult az orr- és farkialakítás, elöl-hátul új formájú LED-es lámpatestekkel. Kevesebb szögbõl áll és látványosabb a lecserélt fényszóró (a Style felszereltséggel már adaptív IQ light egységek), sikkesebb a trapéz alakú levegõbelépõ az új lökhárítóban és eltérõek a ködlámpák.
Az elsõ fényforrásokat LED-csík köti össze, ami este egyedivé teszi a Polót, de nem túl elegáns. A frissítéssel a Polo is megkapta a márka új emblémáját. A változtatásokkal nagyjából 2 centimétert nõtt a modell, pontosan akkora, mint a 3-as Golf: 4074 mm hosszú. Ez azonban nem meglepõ, a kategóriák az utóbbi évtizedekben folyamatosan nõttek.
Kevesebb szögbõl áll és látványosabb a lecserélt fényszóró Fotó: 10perc.hu
A beltéri minõség a márkától megszokottan korrekt, puha, kellemes tapintású anyagokkal van tele az utastér. Egyeseknek talán túl komor és németesen merev, kimért, de tény, a minõségérzet rendben van, profi munka. Bár nem olcsó megoldás, de jó, hogy már az alapfelszerelésben benne van a 8 colos digitális mûszeregység, ahogy a 6,5 colos érintõképernyõ is a középkonzolon.
Sõt, mostantól a Polo klímaberendezése (szintén alap) is egy kis érintõképernyõrõl vezérelhetõ szellõzõk alatt, ami kicsit meglepõ újítás, mert a felsõbb kategóriákban már egyre-másra térnek vissza a régi, tekerõs-gombos megoldáshoz a gyártók. A vevõk ugyanis panaszkodtak, hogy ez nem praktikus, és igenis van létjogosultsága a különálló kapcsolóknak, amelyek biztonságosabbak is.
Az viszont jó újítás, hogy mostantól, mint a Honda Jazzben vagy a Toyota Yarisban, a két elöl ülõ között is van légzsák az összefejelés elkerülésére. A modellfrissítés során a Polo méretei természetesen nem változtak. Elöl-hátul eddig is elegendõ volt a helykínálat, az ülések tartása is jó, kényelmesek. Négy felnõtt normálisan belefér benne, akár hosszabb távon is ez ebben az osztályban azért nem jellemzõ, csak kevesen tudják. Hátul is jól el tud férni két felnõtt. A csomagtere 351 literes, ami átlagos a kategóriában.
A csomagtere 351 literes Fotó: 10perc.hu
A németek azt mondják, a dízelekre nincs igény a kiskategóriában, így hát nem is kell olyan. Az 1,0 literes, háromhengeres, turbós benzines nem kecsegtet sok élménnyel, de cserébe nem is okoz meglepetést. Nálunk az erõsebb verzió, a 110 lóerõs Polo járt, amelynek a gyorsulásától nem emelkedik meg a pulzusunk.
Maximum a fogyasztásától. Az cseppet sem nevezhetõ jó ajánlatnak, hogy átlagos dinamikához kiugró fogyasztás párosul. A DSG váltóval a városi dugóban simán iszik 9-10 litert, ami persze azért lejjebb megy, ha tud haladni a kis VW. Nálunk 6,5 liter volt az átlagfogyasztás, országúttal is vegyítve, ami messze van egy hasonló méretû hibridtõl.
Összességében elmondhatjuk, a változtatások jót tettek a modellnek, de igazán karakteressé nem vált. Ettõl függetlenül az új Volkswagen Polo hozza azt a szintet, amit a márkától elvárunk. És bizony árban is. A VW sosem gyártott olcsó autókat, a Polo sem az, pláne manapság az elszállt árak közepette, de a konkurencia sem jóval olcsóbb. Nagy kár, hogy már nincs belõle dízel.
Az alapfelszerelésben benne van a 8 colos digitális mûszeregység, ahogy a 6,5 colos érintõképernyõ is a középkonzolon Fotó: 10perc.hu
Mûszaki adatok
Motor: 999 cm3
Teljesítmény: 110 LE, 200 Nm
Végsebesség: 195 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 10,4 s
Vegyes fogyasztás: 6,5 l/100 km
Alapár: 6 883 950 Ft
Tesztautó ára: 8 933 800 Ft
Külsõ: 3
Belsõ: 4
Ár/érték: 3
Elõny/hátrány
+ Jó futómû, kellemes belsõ, komfortérzet, tágas utastér, jó szériafelszereltség
- Magas ár, kapaszkodók hiánya, nagy étvágy