Az új autók piaca a gyártói kapacitások miatt csökken, az árak viszont nemcsak az új, hanem a használt autók körében is fokozottan emelkednek, beleértve a folyamatosan öregedõ példányokat. A chiphiány és az ukrajnai háború által fokozott ellátási nehézségek az elemzõk szerint még évekig tartanak, így az árak emelkedése is tartós tendencia maradhat.
Egy 5 éves Audi A4-esért ma kétszer annyit kell fizetni, mint 2019-ben, az átlagár 4,38 millió forintról 8,8 millió forintra nõtt Fotó: Audi
A Használtautó.hu elemzése szerint egy-egy népszerûbb modell 5 éves példányánál az emelkedés a tavalyi árakhoz mérten modelltõl függõen 10-28 százalékos. Minél népszerûbb egy modell, annál jelentõsebb az áremelkedés a használt autóknál is. Egy 2-3 éves autó akár újkori ára felett is eladható forintban számolva, és vannak olyan 5-7 éves modellek, amelyek több pénzért adhatók tovább, mint újkorukban.
Kiugró példaként említik, hogy egy 5 éves Audi A4-esért ma kétszer annyit kell fizetni, mint 2019-ben, az átlagár 4,38 millió forintról 8,8 millió forintra nõtt. Egy 2007-es Opel Astráért nagyjából 10 százalékkal, mintegy 100 ezer forinttal kell többet fizetni, mint tavaly, de egy 2007-es Suzuki Swift esetén ez a mérték már 12 százalékos, ami megközelítõen 150 ezer forintos plusz.