A Toyota elnökének, Akio Toyodának a kívánsága volt az, hogy legyen újra egy Corolla, amely magával ragadja az ügyfeleiket. A kérést tettek követték, és a kívánság mára valósággá vált.
A japán autógyár elmúlt években a versenypályákon sikert sikerre halmozó, a nagyközönségeket pedig különleges utcai sportautók sorával kényeztetõ versenyistállója, a Toyota Gazoo Racing a közelmúlt Kaliforniában tartotta a vadonatúj hot hatch sportos autója, a Corolla GR világpremierjét.
A hátsó kerékdobok, a padlóalagút, valamint az üzemanyagtartály elõtti padlólemez merevítésén kívül préselt szénszálas tetõlemez biztosítja a szükséges szerkezeti szilárdságot Fotó: Toyota
Míg a kifejezetten versenycélokra fejlesztett Toyota Yaris GR csak körvonalaiban és stíluselemeiben idézi az azonos nevû városi kisautót, és valójában teljesen új konstrukció, és csak háromajtós, addig a Corolla GR esetében elegendõnek látták az ötajtós vázszerkezet megerõsítését. A hátsó kerékdobok, a padlóalagút, valamint az üzemanyagtartály elõtti padlólemez merevítésén kívül préselt szénszálas tetõlemez biztosítja a szükséges szerkezeti szilárdságot.
A belteret is a sportossá tették: GR-logóval hímzett, erõsen formázott üléseket találunk a Corolla GR-ben, a mûszerfalat és a kormánykereket dekoröltések díszítik, a sebességváltó gombját egy limitált széria erejéig Morizo, azaz Akio Toyoda cégelnök aláírása díszíti.
A Gazoo Racing kezelésbe vette a márka egyik legnépszerûbb modelljét és megalkotta a 304 lóerõs Corolla GR-t Fotó: Toyota
Abszolút újdonság a sofõr elõtt a digitális GR mûszeregység, amely egy 12,3 colos, színes kijelzõre épül. Ezen a fordulatszám és a sebesség mellett megjeleníti többek között az összkerékhajtás aktuális üzemmódját, a turbónyomást, a kapcsolt sebességfokozatot, valamint a hossz-, illetve oldalirányú gyorsulás mértékét.
A Toyota Corolla GR lemezei alatt a Yaris GR 1,6 literes, háromhengeres turbómotorjának megerõsített verziója található, amely 304 lóerõs teljesítményre képes. A GR-FOUR 4WD összkerékhajtás továbbfejlesztésével a Corolla GR egy olyan autó lett, amely a határokon túl is biztonságosan és határozottan vezethetõ.
Abszolút újdonság a sofõr elõtt a digitális GR mûszeregység, amely egy 12,3 colos, színes kijelzõre épül Fotó: Toyota
Annak érdekében, hogy még stabilabbá tegyék a modellt a mérnökök, a kiindulási alapnak számító Toyota Corolla Sport futómûvét alaposan átalakították: a sport-Corolla nyomtávja elöl 60, hátul 85 mm-rel szélesebb, így a hosszú tengelytáv stabilitása mellett kanyarban is kiemelkedõ képességeket nyújt. Az eredmény: sportos vezethetõség, abszolút nyugalomban.
A fokozott praktikum érdekében a Corolla GR megõrizte az ötajtós, ötszemélyes kialakítást, vagyis normál hétköznapi használhatósággal is rendelkezik a kiemelkedõ vezetési élmény mellett. Ez a modell még tovább bõvíti a Toyota kínálatát olyan sportautóként, amelynek élvezetes vezethetõsége és teljes értékû használhatósága számos ügyfélnek ad majd élményautózást.
A Corolla GR egy olyan autó lett, amely a határokon túl is biztonságosan és határozottan vezethetõ Fotó: Toyota
Az árról egyelõre nem közölt részleteket az importõr, de valószínûleg 10 millió forint felett indul. A japán cég a 2023-as modellévre mindössze 8600 Toyota Corolla GR-t készít ebbõl 6600 darab jut az észak-amerikai piacra, a világ többi része, beleértve Kínát, Japán és természetesen Európát is, összesen 2000 darabot kap a forgalmazás elsõ évében. Tehát nem árt már most érdeklõdnie annak, aki ilyet szeretne.