403.15 Ft

353.30 Ft

Csak semmi pánik! Péntek hajnalban újabb áresés a benzinkutakon

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Autó

Jön a Nissan Juke hibridváltozata

10perc.hu/Papp Gyula
2022. 03. 28.

Júliusban érkezik az új modell, így az 1,0 literes benzinmotor mellett most már lesz választási lehetõségük a vásárlóknak. Az új 1,6-os négyhengeres érkezésével kicsit megújult a kocsi dizájnja, változott a hûtõmaszk.

A Nissan egyedi stílusú kompakt crossovere, a Juke hamarosan új hibrid hajtáslánccal bõvíti motorpalettáját, amely növeli a teljesítményt és csökkenti a fogyasztást. Épp itt volt az ideje, mondhatják a vásárlók, hiszen eddig csupán az 1,0 literes turbómotorral lehetett megvenni a japán szabadidõautót. Választási lehetõség eddig nem volt.

Az új, 1,6-os erõforrás egy új generációs, csúcstechnológiás Nissan belsõ égésû motorból áll, amelyet kifejezetten hibrid hajtáslánc-alkalmazásokhoz fejlesztett ki. A benzinmotor teljesítménye nem nagy, csupán 94 lóerõs, míg a nyomaték 148 Nm. A villanymotor 49 lóerõs és 205 Nm nyomatékot produkál.


A benzinmotor teljesítménye nem nagy, csupán 94 lóerõs    Fotó: Nissan


Emellett a Renault biztosította a 15 kW-os nagyfeszültségû indítót/generátort, az invertert és az 1,2 kWh vízhûtéses akkumulátort – ami együtt már nem rossz. A végeredmény egy olyan hajtáslánc, amely 25 %-kal nagyobb teljesítményt biztosít, mint a jelenlegi benzinmotor; városi használatnál akár 40 %-kal, egyéb utakkal kombinálva pedig akár 20 %-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.

Ezt a szerkezetet a Renault már régóta használja, például a Clióban, ám úgy tûnik, hogy Japán messze van, így a testvérmárkához, a Nissanhoz csak most érkezett meg a technika. Az öntöltõ hibrid hajtáslánc a Juke-ban papíron 5,2 litert fogyaszt 100 kilométeren, és kilométerenként 118 gramm CO2-t bocsát ki a légkörbe.


A hátsó légterelõt átalakították, hogy még tovább csökkentse az autó mögött képzõdõ örvényeket     Fotó: Nissan


A gyári tesztek során városi forgalomban a menetidõ 80 százalékában képes volt tisztán elektromos üzemben közlekedni a Juke – akár magától, akár, mert egy gombbal erre kényszerítjük. A benzinmotor csak idõnként kapcsolt be ilyenkor, hogy rátöltsön az apró, 1,2 kWh kapacitású akkumulátorra. Az autó akár 55 km/óráig képes tisztán elektromos üzemben haladni.

Az új motorral együtt kicsit változott a Nissan Juke külseje is. A hûtõmaszk mögött kisebb nyíláson át áramlik be a levegõ, javították a fenéklemez áramlástani jellemzõit, a hûtõradiátor elé pedig állítható lamellákat szereltek.


A Juke hamarosan új hibrid hajtáslánccal bõvíti motorpalettáját, amely növeli a teljesítményt és csökkenti a fogyasztást    Fotó: Nissan


A hátsó légterelõt átalakították, hogy még tovább csökkentse az autó mögött képzõdõ örvényeket. Az alap kerekek 17 colosak, de az új elektromos crossover, az Ariya 19 colos felnijei is megrendelhetõ a hibrid Juke-hoz.

Belül a mûszeregység kiegészült az energiaáramlás irányát (töltés/kisütés) mutató kijelzõkkel, illetve új nyomógombok jelentek meg, például az e-pedál aktiválására. A sok akksi miatt a csomagtartó sajnos csökkent, 422 helyett 354 literes a poggyásztér, ugyanakkor a hátsó lábtér szerencsére nem változott. A vételárról még nem közöltek részleteket a nissanosok.

Főkép forrása:

Nissan

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek