A Nissan egyedi stílusú kompakt crossovere, a Juke hamarosan új hibrid hajtáslánccal bõvíti motorpalettáját, amely növeli a teljesítményt és csökkenti a fogyasztást. Épp itt volt az ideje, mondhatják a vásárlók, hiszen eddig csupán az 1,0 literes turbómotorral lehetett megvenni a japán szabadidõautót. Választási lehetõség eddig nem volt.
Az új, 1,6-os erõforrás egy új generációs, csúcstechnológiás Nissan belsõ égésû motorból áll, amelyet kifejezetten hibrid hajtáslánc-alkalmazásokhoz fejlesztett ki. A benzinmotor teljesítménye nem nagy, csupán 94 lóerõs, míg a nyomaték 148 Nm. A villanymotor 49 lóerõs és 205 Nm nyomatékot produkál.
A benzinmotor teljesítménye nem nagy, csupán 94 lóerõs Fotó: Nissan
Emellett a Renault biztosította a 15 kW-os nagyfeszültségû indítót/generátort, az invertert és az 1,2 kWh vízhûtéses akkumulátort ami együtt már nem rossz. A végeredmény egy olyan hajtáslánc, amely 25 %-kal nagyobb teljesítményt biztosít, mint a jelenlegi benzinmotor; városi használatnál akár 40 %-kal, egyéb utakkal kombinálva pedig akár 20 %-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
Ezt a szerkezetet a Renault már régóta használja, például a Clióban, ám úgy tûnik, hogy Japán messze van, így a testvérmárkához, a Nissanhoz csak most érkezett meg a technika. Az öntöltõ hibrid hajtáslánc a Juke-ban papíron 5,2 litert fogyaszt 100 kilométeren, és kilométerenként 118 gramm CO2-t bocsát ki a légkörbe.
A hátsó légterelõt átalakították, hogy még tovább csökkentse az autó mögött képzõdõ örvényeket Fotó: Nissan
A gyári tesztek során városi forgalomban a menetidõ 80 százalékában képes volt tisztán elektromos üzemben közlekedni a Juke akár magától, akár, mert egy gombbal erre kényszerítjük. A benzinmotor csak idõnként kapcsolt be ilyenkor, hogy rátöltsön az apró, 1,2 kWh kapacitású akkumulátorra. Az autó akár 55 km/óráig képes tisztán elektromos üzemben haladni.
Az új motorral együtt kicsit változott a Nissan Juke külseje is. A hûtõmaszk mögött kisebb nyíláson át áramlik be a levegõ, javították a fenéklemez áramlástani jellemzõit, a hûtõradiátor elé pedig állítható lamellákat szereltek.
A Juke hamarosan új hibrid hajtáslánccal bõvíti motorpalettáját, amely növeli a teljesítményt és csökkenti a fogyasztást Fotó: Nissan
A hátsó légterelõt átalakították, hogy még tovább csökkentse az autó mögött képzõdõ örvényeket. Az alap kerekek 17 colosak, de az új elektromos crossover, az Ariya 19 colos felnijei is megrendelhetõ a hibrid Juke-hoz.
Belül a mûszeregység kiegészült az energiaáramlás irányát (töltés/kisütés) mutató kijelzõkkel, illetve új nyomógombok jelentek meg, például az e-pedál aktiválására. A sok akksi miatt a csomagtartó sajnos csökkent, 422 helyett 354 literes a poggyásztér, ugyanakkor a hátsó lábtér szerencsére nem változott. A vételárról még nem közöltek részleteket a nissanosok.