Olyan kategóriába érkezett, amely világszerte menõ és trendi. A zöldszervezetek ugyan gyûlölik, de tény, hogy a szabadidõautók a legszebb éveiket élik. A Toyota a kisautószegmensben egyedülálló vadonatúj kompakt városi crossovere, a sikermodell Aygo örökségét egyszerre tovább vivõ és új szintre emelõ Aygo X. A felfújt kis Aygo már Magyarországon is megrendelhetõ, méghozzá elég jó áron, 4,59 millió forintról indul, s az elsõ példányok áprilisban érkezenek meg a hazai márkakereskedésekbe.
Az Aygo X-re jellemzõ, színekkel megfûszerezett, és fûszerekkel színezett koncepció, valamint érdekes formai megoldások helyezik új dimenzióba az autó karakterét, amely egyszerre kicsi és mégis tágas, miközben az miniautóra jellemzõ kiváló mozgékonyságot biztosít. A sofõrnek jobb kilátás társul az emelt hasmagasságú, crossover felépítésnek köszönhetõen.
A csomagtér 231 literes lett, ami több mint 60 literes növekedés az elõdhöz képest Fotó: Toyota
Az vidámsággal, érzelmekkel teli high-tech Aygo X-ben a kategóriában elsõként mutatkozik be lehúzható vászontetõ. A franciaországi Nizzában található Toyota European Design and Development központban tervezett tanulmányautóval az volt a Toyota tervezõinek célja, hogy a kompakt kocsira vágyó európai vásárlók számára egy merészséggel megfûszerezett modellt alkossanak meg. A képek alapján ez sikerült.
Az Aygo X nem is annyira kicsi kocsi, 3,7 méteres hosszával 235 milliméterrel nyúlik tovább, mint az elõdje, a kifutó Aygo, habár a tengelytáv csupán 9 centiméterrel nõtt. Az elsõ túlnyúlás 72 milliméterrel rövidebb, mint a Yarisnál, ellenben a maximális kerékméret 18 colra nõtt.
A fordulóköre a maga 4,7 méteres sugarával az egyik legszûkebb a kategóriában. A szélessége 125 milliméterrel nõtt az Aygohoz képest, így tehát 1740 milliméter. Ennek eredményeképp az elsõ ülések 2 centivel távolabb kerültek egymástól, így 45 milliméterrel növelve a vállak számára rendelkezésre álló helyet. A csomagtér 231 literes lett, ami több mint 60 literes növekedés az elõdhöz képest.
A sofõrnek jobb kilátás társul az emelt hasmagasságú, crossover felépítésnek köszönhetõen Fotó: Toyota
A kormányzást az európai városi és elõvárosi közlekedésre hangolták, míg az új S-CVT váltómû kategóriaelsõ reakciókat kínál indulásnál, intuitívan kezeli a fokozatokat és zökkenõmentes mûködést biztosít, miközben képes megtartani a teljesítmény és az üzemanyag-fogyasztás erõs egyensúlyát állítják a toyotások.
Sajnos csak egyféle motorral kapható, az 1,0 literes benzines erõforrás csupán 72 lóerõs, hibrid nincs, de legalább lehet választani automataváltóval, s 4,7 literes átlagfogyasztást ígérnek a japánok.