A Volkswagennek van egy hasonló méretû autója, a Passat kombi, ami szintén jól néz ki. Az Arteon Shooting Brake azonban nem annyira konzervatív, szebb, feltûnõbb és sportosabb kocsi, vagyis vagányabb. Kívánatos darab, ami után megfordulnak az emberek az utcán. A VW-kre azért nem ez a jellemzõ, nem feltétlenül a design miatt választják a vevõk.
Ám ez az Arteon abszolút telitalálat, a formával az érzelmekre hat. Oldalról nézve talán túl hosszú az elsõ túlnyúlása, de ezzel együtt is arányos és szép autó. Az elsõ kerekek pereméig kihúzott motorházfedelet az Audi TT-n láthattunk, de a Volkswagen Arteonnak is jól áll. A kerékjárati ívek erõsebbek, izmosabbak, mint a normál modelleknél.
De az igazán ütõs stíluselem a szigorú orr mellett a csapott vagy kupésított tetõív és hátsó. Az amúgy is erõs összképet a formával harmonizáló felnik, ízléses króm- és fekete betétek, valamit kellõen vad lökhárítók teszik erõsebbé.
Amúgy az Arteon Shooting Brake a közelmúltban átesett a szokásos modellfrisítésen, amely persze épp csak látható, a német mérnökök mint egy manökennek nagyon vigyáztak a vonalaira, komoly beavatkozást nem végeztek rajta. Fõ változás az elsõ fényszórókat majdnem összekötõ fénycsík és a lökhárító alsó részének újrarajzolása. Vagyis, karakterében nem változott a szépség. Menõk a keret nélküli ajtók.
Ez az Arteon abszolút telitalálat, a formával az érzelmekre hat Fotó: 10perc.hu
Bár népautó logó van az orrán, azért ez a jármû már a prémiumszintet karcolássza. Pláne, ha beülünk az utastérbe, ez az érzés még inkább erõt vesz rajtunk. A minõség elsõ osztályú, puha anyagok, remek összeszereléssel.
A mûszerfal majdnem ugyanaz, mint a Passatban, letisztult, egyszerû és könnyen kezelhetõ. Nem úgy a kormány érintõgombjait, amit szokni kell, feleslegesen, mert a sima nyomógombok jobban használhatóak és egyszerûbbek. A két digitális kijelzõ nagy, de nem túlburjánzó, nem uralkodik a mûszerfalon, s ésszerûen is mûködik a rendszere.
A szépségért ennél az autónál kell megszenvedni. Elöl és hátul is óriási a tér, fõképp a lábtér fejedelmi hátul az Arteon Shooting Brake-ben. De a fejtér is rendben van a második a sorban. A kényelmet szolgálja, hogy a komfort csomagban hátul is van ülésfûtés, s ott is beállítható a légkondicionálás.
Kombi autók esetében kardinális pont a csomagtartó mérete. Nos, az is hatalmas, 575 literes, ami kereken tízzel több az Audi A6 Avanténál. Ugyanakkor a VW Passat poggyászterénél 85 literrel elmarad. De azért, ez nem tragédia, akinek ez kevés, az vásároljon magának egyterût.
Németországban már kiadták a kilövési engedélyt a dízelmotorokkal szemben, ám ettõl még mindig remek mûszer Rudolf Diesel találmánya. És ezt a Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TDI is bizonyítja. És nemcsak a nagyon dinamikus, robbanékony 150 lovas dízel alapmotor miatt, hanem az étvágya okán is. Kiváló utazóhajtómû ez, amely nálunk 5,5 literes vegyes fogyasztást produkált, s városban sem evett 7 litert. Ilyen eredményre ma a benzinesek képtelenek.
A mûszerfal majdnem ugyanaz, mint a Passatban, letisztult, egyszerû és könnyen kezelhetõ Fotó: 10perc.hu
Vezetni nagyon kényelmes ezt a VW-t. A kocsi futómûve volkswagenesen feszes, ami Hegyeshalomtól nyugatra elõny, fontos a stabilitás miatt, de nálunk, a silány minõségû utakon azért jobban érezzük. A 150 lóerõ nem tûnhet soknak egy ekkora autóhoz, ám a valóságban a 360 Nm-res nyomatékkal van benne erõ, ha kell.
Ez a kocsi már a külsõ alapján eladja magát, de a designon túl nagyon sok pozitív tulajdonsággal bír. Az Arteon Shooting Brake ráadásul abban a szerencsés helyzetben van, hogy csekély a konkurenciája. Talán csak a kecskeméti Mercedes CLA Shooting Brake említhetõ, ám annál nagyobb és kedvezõbb is az ára.
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TDI R-Line
Mûszaki adatok
Motor: 1968 cm3
Teljesítmény: 150 LE, 360 Nm
Végsebesség: 216 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,4 s
Vegyes fogyasztás: 5,5 l/100 km
Alapár: 15 020 200 Ft
Tesztautó ára: 15 665 220 Ft
Külsõ: 5
Belsõ: 5
Ár/érték: 4
Elõny/hátrány
+ Stílusos forma, kellemes belsõ, remek fogyasztás, prémiumérzés, tágas utastér
- Darabos start-stop rendszer, zavaró érintõgombok a kormányon