Száz év magány a legkevésbé sem volt jellemzõ a Mazdára. A japán autómárka legalább annyira népszerû volt ebben az egy évszázadban, mint Gabriel García Márquez kolumbiai író 1967-ben kiadott nagy sikerû remekmûve. A jubileumot különleges sorozattal ünnepelte a Mazda.
A történethez tartozik azért, hogy az elsõ Mazda személyautó csak 1960-ban gördült ki a hirosimai gyárból, ám a márka gyökerei egészen az 1920-ban alapított Toyo Cork Kogyo szerszámgyártóig nyúlnak vissza, s 1931-ben debütált a háromkerekû Mazda-go, majd jöttek a haszonjármûvek. Ezért hát a százas jubileum.
A Mazda megadta a módját az évszázados ünnepnek, minden jubileumi modellben vörös szõnyeg fogadja az utazót Fotó: 10perc.hu
Az Edition 100 különkiadások az 1960-as Mazda R360 típust idézik, annak a színtémájára alapozva. A különleges modelleket ugyan nem nagy különbségekkel látták el, de azért jobban megnézve, felismerhetõ. Például mindegyik modell fehér gyöngyház metál színû (hivatalosan snowflake hópehely színû), fekete vagy ezüst alufelnikkel, valamint ott van rajtuk a 100. évfordulós embléma.
Azt tényleg csak a sasszemûeknek tûnik fel, hogy a felnikupakokra és az elsõ lökhárítóra 100 éves jubileumi logót tettek. A legkönnyebben az MX-5 élményautón vehetõ észre, hogy az a különkiadás. A bordó tetõt csak ez a kivitel kapta meg, s nagyon jól áll ez a színkombináció a kis édességnek. De ha megnézzük bármelyik másik ünnepei Mazdát, összességében elmondhatjuk mindrõl, hogy sportos lett az összhatás ezekkel a megoldásokkal.
Mindegyik modell fehér gyöngyház metál színû, fekete vagy ezüst alufelnikkel, valamint ott van rajtuk a 100. évfordulós embléma Fotó: 10perc.hu
A Mazda megadta a módját, minden jubileumi modellben vörös szõnyeg fogadja az utazót. Belül azért jobban látni az egyediséget, s könnyebben felismerhetõ, mivel a teljes beltér, még a padlóborítás is burgundi vörös színben pompázik, s a borvörös bõrülések fejtámlájában, valamint a kulcson is ott van a jubileumi logó.
A fehér bõr felületek a mûszerfalon és az ajtókon nagyon jól passzolnak a burgundi ülésekhez. Ezek a Mazda legjobban felszerelt modelljei közé tartoznak, így hát minden extra bennük van, ami csak megtalálható a polcon a márka repertoárjában.
Mûszaki tekintetben semmiben sem különböznek más kivitelektõl, kizárólag a design az, ami egyedivé teszi ezeket a kocsikat Fotó: 10perc.hu
A limitált szériás 100. évfordulós különleges kiadású modelleket 2020 õszén kezdték forgalmazni, s a márka teljes palettájából (Mazda2, Mazda3, Mazda6; CX-3, CX-30, CX-5, CX-8, valamint MX-5 és MX-5 RF) lehet választani. Mûszaki tekintetben semmiben sem különböznek más kivitelektõl, kizárólag a design az, ami egyedivé teszi ezeket a kocsikat. A különlegességnek ára van, de ez nem új, a Mazdát sosem adták tucatáron, mivel nem is az.