403.55 Ft

357.09 Ft

Bajban a dízelesek! Novemberre kifogyhat a gázolaj a kutakon

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Autó

Chipválság: egyre több gyára áll le az Audinak, csökkenti termelését a BMW

10perc.hu
2021. 10. 17.

A félvezetõhiány ismét tömeges termelésleállásokat okoz szerte a világban, ami most már nem kerülte el a nagy német autógyárakat sem.

Úgy tûnik, a covid mellett a chiphiány lesz az, ami teljes mértékben megrázza a világot. Egyre több autógyár áll le rövidebb-hosszabb idõre a termeléssel, és most már a legnagyobbakat sem kerüli el a félvezetõ okozta válság.

Legutóbb a Skoda gondjairól írt a 10perc.hu, most pedig már a gondok igencsak súlyos problémákat okoznak az Audinál is. Ingolstadtban és Neckarsulmban hétfõ óta szinte az összes szerelõsor leállt – az A4, A5, A6 és A7 modellek gyártását felfüggesztették –, csak egy mûködik tovább egymûszakos üzemben, a kivétel csak az R8 és az e-tron GT luxussportkocsik gyártása.


A regensburgi gyárban a kétmûszakos rendszer helyett csak egymûszakos rendszerrel dolgoznak a BMW dolgozói      Fotó: bmwgroup.com


Az Audi mellett a másik nagy német autógyár, a BMW is arra kényszerült, hogy visszafogja a termelést. A márka vezetése bejelentette, hogy a regensburgi gyárban a kétmûszakos rendszer helyett csak egymûszakos rendszerrel dolgoznak. Többek között az Einser, az X1 és az X2 modellekkel kapcsolatos munkákat fogták vissza. A helyzet a szakemberek szerint várhatóan csak a jövõ év közepén enyhül.

Főkép forrása:

Audi

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek