402.93 Ft

356.04 Ft

Átment az akusztikai teszten a Magyar Zene Háza

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Autó

Itt az igazi nagycsaládos autó

10perc.hu/Kiss B. László
2021. 10. 13.

A hétszemélyes Volkswagen Caddy akkora, hogy abban valóban elfér egy hét fõbõl álló család a csomagokkal együtt.

A haszonjármûbõl kialakított VW Caddy sosem a formai megoldásaival hódított, abban a Peugeot vagy a Citroen is jobb volt. Ráadásul a német dobozos drágább is a konkurenseinél. Minõségben és márkanévben viszont mindenkinél erõsebb a Caddy. A legújabb modellnek sem igazán izgalmas a designja, nem mozdul meg tõle a pulzusunk.

Az új változatot egybõl felismerjük az utcán, hisz erõsen hajaz az elõdjére. Az látszik, minimális kockázatot sem vállaltak a tervezõk az új formával. Érdekes módon a hátuljáról, az új lámpák miatt könnyebb felismerni az új Volkswagen Caddyt, mint elölrõl.

A Caddy utasterén sokkal jobban látható az idõ múlása, a fejlõdés, mint a külsején. A belsõ mûanyagjai ebben is kemények, de nem olyan bántóan gyagik, mint mondjuk a Daciákban. A dobozos Volkswagenben immár digitális mûszerfalon érintõképernyõn vezérelhetjük az interaktív felületeket, a szórakoztató és információs rendszert.


Érdekes módon a hátuljáról, az új lámpák miatt könnyebb felismerni az új Volkswagen Caddyt, mint elölrõl     Fotó: 10perc.hu


Tesztautónkban 8,25 hüvelykes képátlójú, de felárért akár 10 hüvelykes is lehet, ahogy a hagyományos körórás mûszerfalat is teljesen digitalizált képernyõ válthatja. Az integrált eSIM-mel rendelkezõ online csatlakozási egységen (OCU) keresztül az infotainment rendszerek hozzáférhetnek a „Volkswagen We” mobilonline szolgáltatásaihoz és funkcióihoz, vagyis a Caddy mindig hálózatban van. Az Apple Car Play simán futott rajta, leszakadást csak párszor tapasztaltam.

A kocsi kétféle tengelytávval választható, mi a hosszú tengelytávolságút, a Caddy Maxit próbáltuk ki, amelynek hossza 4,8 méter, szélessége 1,85 méter, magassága 1,79 méter. Vagyis hatalmas. És nemcsak az elsõ két sorban – mint ahogy ebben az osztályban megszokott –, hanem hátul is. Világos, szellõs, kényelmes és tágas az utolsó sor is, az ülések ott is elég nagyok, nem kell összekuporogni.

És ami még igazán dicséretes, hogy ebben a kocsiban a harmadik sor után is marad hely a csomagoknak. Alaphelyzetben 629 literes a hétszemélyes Caddy Maxi poggyásztere. Ha kiszereljük a leghátsó két ülést, akkor 1,5 köbméteres rakteret kaphatunk.


Tesztautónkban 8,25 hüvelykes képátlójú, de felárért akár 10 hüvelykes is lehet, ahogy a hagyományos körórás mûszerfalat is teljesen digitalizált képernyõ válthatja     Fotó: 10perc.hu


Az 1,5 literes, 122 lóerõs TFSI motor igazi nagycsaládos, annyit eszik, mint egy nagy család. Városban 10 liter alatt nehezen úszható meg a fogyasztás. Sokkal ésszerûbb választás ehhez az autóhoz a 2.0 TDI erõforrás. Kipróbáltuk dízellel is, szinte fele akkora az étvágya, és a nyomatéka is nagyon jó. Sajnos az ár a márkától megszokott, a VW Caddi Life Maxi 1.5 TSI 9,7 millió forintba kerül.

Összességében: a Volkswagen Caddy Maxi valódi nagycsaládos autó, nemcsak hétszemélyes – mint a konkurensek többsége.

Főkép forrása:

10perc.hu

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek