A haszonjármûbõl kialakított VW Caddy sosem a formai megoldásaival hódított, abban a Peugeot vagy a Citroen is jobb volt. Ráadásul a német dobozos drágább is a konkurenseinél. Minõségben és márkanévben viszont mindenkinél erõsebb a Caddy. A legújabb modellnek sem igazán izgalmas a designja, nem mozdul meg tõle a pulzusunk.
Az új változatot egybõl felismerjük az utcán, hisz erõsen hajaz az elõdjére. Az látszik, minimális kockázatot sem vállaltak a tervezõk az új formával. Érdekes módon a hátuljáról, az új lámpák miatt könnyebb felismerni az új Volkswagen Caddyt, mint elölrõl.
A Caddy utasterén sokkal jobban látható az idõ múlása, a fejlõdés, mint a külsején. A belsõ mûanyagjai ebben is kemények, de nem olyan bántóan gyagik, mint mondjuk a Daciákban. A dobozos Volkswagenben immár digitális mûszerfalon érintõképernyõn vezérelhetjük az interaktív felületeket, a szórakoztató és információs rendszert.
Érdekes módon a hátuljáról, az új lámpák miatt könnyebb felismerni az új Volkswagen Caddyt, mint elölrõl Fotó: 10perc.hu
Tesztautónkban 8,25 hüvelykes képátlójú, de felárért akár 10 hüvelykes is lehet, ahogy a hagyományos körórás mûszerfalat is teljesen digitalizált képernyõ válthatja. Az integrált eSIM-mel rendelkezõ online csatlakozási egységen (OCU) keresztül az infotainment rendszerek hozzáférhetnek a Volkswagen We mobilonline szolgáltatásaihoz és funkcióihoz, vagyis a Caddy mindig hálózatban van. Az Apple Car Play simán futott rajta, leszakadást csak párszor tapasztaltam.
A kocsi kétféle tengelytávval választható, mi a hosszú tengelytávolságút, a Caddy Maxit próbáltuk ki, amelynek hossza 4,8 méter, szélessége 1,85 méter, magassága 1,79 méter. Vagyis hatalmas. És nemcsak az elsõ két sorban mint ahogy ebben az osztályban megszokott , hanem hátul is. Világos, szellõs, kényelmes és tágas az utolsó sor is, az ülések ott is elég nagyok, nem kell összekuporogni.
És ami még igazán dicséretes, hogy ebben a kocsiban a harmadik sor után is marad hely a csomagoknak. Alaphelyzetben 629 literes a hétszemélyes Caddy Maxi poggyásztere. Ha kiszereljük a leghátsó két ülést, akkor 1,5 köbméteres rakteret kaphatunk.
Tesztautónkban 8,25 hüvelykes képátlójú, de felárért akár 10 hüvelykes is lehet, ahogy a hagyományos körórás mûszerfalat is teljesen digitalizált képernyõ válthatja Fotó: 10perc.hu
Az 1,5 literes, 122 lóerõs TFSI motor igazi nagycsaládos, annyit eszik, mint egy nagy család. Városban 10 liter alatt nehezen úszható meg a fogyasztás. Sokkal ésszerûbb választás ehhez az autóhoz a 2.0 TDI erõforrás. Kipróbáltuk dízellel is, szinte fele akkora az étvágya, és a nyomatéka is nagyon jó. Sajnos az ár a márkától megszokott, a VW Caddi Life Maxi 1.5 TSI 9,7 millió forintba kerül.
Összességében: a Volkswagen Caddy Maxi valódi nagycsaládos autó, nemcsak hétszemélyes mint a konkurensek többsége.