A Skysphere, egy elektromos hajtású, 4-es szintû önvezetésre, részben alakváltásra képes roadster, amelynek elképesztõ megjelenését az 1937-tõl 1938-ig gyártott Horch 853 roadster inspirálta, a formaterve az Audi kaliforniai dizájnstúdiójában készült.
A belsõ teret az 1930-as évek art-deco stílusa inspirálta, az üléseket fenntarthatóan gyártott mikroszálas szövet burkolja, a díszbetétek eukaliptuszfából és mûbõrbõl készültek.
Amikor önvezetõként használják aSkysphere-t, a BY WIRE" rendszerû kormánykerék és a pedálok visszahúzódnak a mûszerfalba, amitõl még tágasabbá válik a kabin. Szinte minden funkciót egy hatalmas, 1415 mm széles és 180 mm magas érintõképernyõrõl lehet vezérelni, fizikai gombok alig vannak, a fejtámlába légbeömlõ nyílásokat rejtettek, hogy télen se kelljen feltétlen becsukni a tetõt.
Ezt nevezzük progresszív luxusnak - mondta Henrik Wenders, az Audi vezetõje a jármû digitális bemutatójának keddi médiaeseményén.
Az Audi azt tervezi, hogy 2033 -ig kizárólag elektromos jármûveket kínál, miután 2026 -ban bevezette utolsó, belsõ égésû motorral szerelt jármûvét.
Az Audi vezetõi szerint a jármû lényegében két jármû egyben. Az elsõ egy agresszív vezetésû roadster, amely körülbelül négy másodperc alatt képes elérni a 60 km / órát, és körülbelül 553 nyomatékot kínál. A második egy nagy túrakocsi, amely önmagát hajtja, és alakváltó képességének hála, utastere nagyobb éls kényelmesebb lesz.
Ez nem csak egy tervezési tanulmány, hanem egy koncepció, amely megmutatja nekünk, belül és kívül, hogy mi lehetséges - mondta Wenders. Ez egy olyan koncepció, amely bemutatja nekünk, hogyan egyesítjük az autóvezetési élményt a magával ragadó digitális élménnyel. Ez kettõ az egyben.