A vállalatcsoport a NEW AUTO címû tervében kiemelte, hogy 2030-ra "alapvetõen átalakul a mobilitás világa", és így az elektromos meghajtású, hálózatba kötött és vezetõ nélkül mûködõ közlekedési eszköz lesz a meghatározó. Ezért a VW is átalakul, autógyártó cégbõl a világpiac elsõ számú "szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatója" lesz.
A cég számításai szerint a belsõ égésû autók piaca a következõ tíz évben több mint 20 százalékkal csökken, ugyanakkor az elektromos autók értékesítése gyorsan nõ majd, és az elektromos meghajtás lesz a vezetõ technológia.
A 2021-2025-ös idõszakban 73 milliárd euró értékben hajtanak végre fejlesztéseket az új technológiák területén, fõleg az elektromos meghajtással és a digitalizációval kapcsolatos ügyekben.
Fotó: vw.com
Fejlesztik az elektromos autókhoz szükséges akkumulátorok gyártását és a töltõállomás-rendszert is. Európában hat üzemet építenek fel, és 18 ezer töltõpontot telepítenek. Kínában 17 ezer, az Egyesült Államokban és Kanadában 10 ezer nagy teljesítményû (HPC) töltõoszlopot helyeznek ki.
A szoftverfejlesztésben a VW arra törekszik, hogy a CARIAD nevû vállalatuk munkájával kialakuljon egy "egységes operációs rendszer a konszernhez tartozó valamennyi márka jármûveinek". Számításaik szerint 2030-ban már világszerte 40 millió autó használja majd a rendszert, amelynek egyik fontos jellegzetessége az lesz, hogy "az ügyfél teljes egészében az autóra hagyhatja a vezetést".