403.55 Ft

357.09 Ft

Kerüld a 4-es fõutat, teljes útzár!

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Autó

Prémium szintre lépett az új Nissan Qashqai

10perc.hu/KBL
2021. 06. 27.

Bemutatkozott hazánkban az új Nissan Qashqai, amely minõségben a prémium szintet karcolja. Ugyanakkor a japánok bestsellerére õszig várni kell, csak akkortól lesz kapható itthon.

A Nissan Qashqai története már több mint 15 éve kezdõdött, 2006-ban egy új kategóriát teremtettek a japánok, ez volt az elsõ kompakt crossover, amelyet aztán minden gyártó elkezdett másolni. Persze jó okkal, a Nissan Qashqai tarolt a piacon, az eddigi két generációból több mint 3 millió példány fogyott, most pedig itt a harmadik verzió.

Az új generációs modellel eléggé egyértelmû célt tûztek ki, meg kívánják õrizni piacvezetõ pozíciójukat. Ezt pedig úgy próbálják elérni, hogy prémium szintû utasteret kínálnak középkategóriás áron. A külsõ design ugyanis vagy bejön valakinek, vagy nem. A minõségi belsõt azonban mindenki érzi, nem stílus kérdése.

A Nissan Juke által bevezetett kicsit sci-fis orrot kapott az új Qashqai, de azért nem annyira a földtõl elrugaszkodott. A harmadik generáció merész, de összességében jól néz ki, sõt, élõben még jobban is fest, mint a képeken. A forma megosztóbb, mint az elõdé, ám ugyanez a helyzet a Juke-kal is, de az is sikeres, szóval, valószínûleg ezen nem fog múlni a modell sikere.


Az új generációs modellel eléggé egyértelmû célt tûztek ki, meg kívánják õrizni piacvezetõ pozíciójukat     Fotó: 10perc.hu


A belsõn pedig pláne nem, ugyanis minõségi szintet léptek az Qashqai-jal. A komfortérzet már-már az Audit vagy a BMW-t idézi. Az utastérbe a korábbiaknál minõségibb, puhább tapintású anyagok kerültek. Olyanok, amelyekkel egybõl otthonosan érzi magát az ember a Qashqaiban. A kormány mögötti 12,3 colos digitális kijelzõ sokféleképpen állítható, akár a navit is oda vetíthetjük – ez is audis megoldás.

A középkonzol tetején az Android Auto és Apple CarPlay támogatású érintõképernyõs kijelzõ 9 colos, olyan mint egy táblagép, sokfelé barangolhatunk, rengeteg minden elõhívható benne. Ugyanakkor nagyon egyszerûen, ésszerûen mûködik. A digitális mûszerblokkot a szélvédõre vetítõ 10,8 colos head-up display is kiegészíti. A sok új technikai kütyü között van a ProPILOT legfrissebb verziója, amely már a sebességhatárokhoz is alkalmazkodik.


A komfortérzet már-már az Audit vagy a BMW-t idézi     Fotó: 10perc.hu


A 11 színben és 5 kéttónusú fényezéssel rendelhetõ új Qashqai a típus történetében elõször mátrixos Full-LED fényszórókat kapott. A kompakt divatterepjáró 3,5 centiméterrel hosszabb, 3,2 centivel szélesebb és 2,5 centivel magasabb az elõdjénél. A tengelytávolság 2 centiméterrel nõtt, s ez azt jelenti, hogy a bent ülõknek a korábbiaknál tágasabb tér áll rendelkezésükre. Még hátul is nagyon kényelmesen el lehet férni. Az áttervezett hátsó futómûnek köszönhetõen a csomagtartó kapacitása 50 literrel nõtt.

A Nissan szerint a legfõbb újítások közé tartozik a hajtáslánc. Az új Qashqai már csakis benzines és benzines-elektromos hibrid motorokkal készül. Dízel nincs és nem is lesz, és ez hiba, mert az elõzõ generációk gázolajos változatai nagyon népszerûek voltak. Ahogyan plug-in hybrid és elektromos sincs tervben. Szóval, hajtáslánc-fronton nem indítottak offenzívát a Nissannál a bestseller modellel.


A kormány mögötti 12,3 colos digitális kijelzõ sokféleképpen állítható, akár a navit is oda vetíthetjük    Fotó: 10perc.hu


Aki Qashqait akar, az választhatja az 1,3 literes turbós benzinmotort 12V-os lágy hibridrendszerrel, 138, valamint 156 lóerõs teljesítménnyel. A kínálat csúcsa pedig az E-Power verzió, amelyet a 187 lóerõ teljesítményû villanymotor hajtja. Érdekes megoldás ez, mert nem villanyautó, hanem akkumulátor helyett a töltésérõl az 1,5 literes, 154 lóerõs, benzinmotor gondoskodik. Állítólag olyan fogyasztás produkál, mint egy gazdaságos hibrid. Ugyanakkor az E-Power rendszer olyannyira villanyautós vezethetõséget ígér, hogy még a Leafbõl ismert e-Pedal-t is megkapta.

Érdekes, egyedi formával és prémium minõséggel érkezik majd az új Nissan Qashqai, de sajnos nem most, pár hónapot, õszig várni kell rá. Az összetéveszthetetlen stílusú crossover ára is jónak tûnik, 7.999.000 forintról indul. Ez persze nem kevés pénz, de mára annyira elszálltak az árak és az euróárfolyam, hogy az 1,0 literes alap Volkswagen Golf is innen indul. Ahhoz képest a Qashqai azért igencsak méretesebb darab.

Főkép forrása:

10perc.hu

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek