403.60 Ft

355.94 Ft

Kiderült, a szakadárok lõtték szét kramatorszki pályaudvart!

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Autó

Mire figyeljünk oda a tavaszi abroncscsere elõtt!

10perc.hu
2021. 04. 05.

Idõjárástól függõen már most érdemes gumiabroncsot váltani, azaz ismét eljött a nyári abroncsok ideje.

Az abroncscsere az egyik, ha nem a legfontosabb része az autónk nyári felkészítésének. A téli abroncs egyszerûen nem alkalmas a nyári közlekedésre. A téli idõjárási körülményekhez készített mintázat rontja a komfortérzetet nyáron, hiszen a strukturált blokkszerkezet, ami az abroncs vonóerõ átviteli szerepét hivatott betölteni zord idõjárási körülmények között, nyáron a zajszintet növelheti zavaró mértékûre. Sõt, ez a futófelületkialakítás rosszabb irányíthatóságot és fékezhetõséget eredményez a nyári idõjárási körülmények között.

A széles méret, ár és minõségbeli kínálatból nem könnyû feladat kiválasztani az adott felhasználó számára ideális abroncsokat. Ami biztos: nem érdemes bizonytalan, kétes eredetû, például ismeretlen távol-keleti importból származó abroncsokat vásárolni. Ne vegyünk használt gumiabroncsot sem, még akkor se, ha szemmel láthatóan jó állapotban vannak.


A hatósági elõírások szerint a gumi futófelületének minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie    Fotó: freepik.com


A nyári abroncs-szettbõl – akárcsak a télibõl – minden kerékre azonos típusú és mintázatú gumit javasolt felhelyezni.  Ha komoly mértékben elkopott vagy sérült valamelyik abroncs, a vele azonos tengelyen forgó másik abroncsot is ki kell cserélni. Ami végképp tilos: ne kombináljuk a téli abroncsot a nyárival, a fizikát nem lehet becsapni! Amennyiben valamiért csak az egyik tengelyre kerülnek új abroncsok, akkor a nagyobb profilmélységgel rendelkezõ gumiabroncsokat mindig a hátsó kerekekre kell felszerelni, függetlenül attól, hogy elsõ- vagy hátsókerék hajtású autóról van-e szó.

A legjobb megoldás az, ha mind a négy abroncsot egyszerre cseréljük le. Annak érdekében, hogy nagyjából egyszerre kopjanak „csereérettre”, 7-10 ezer kilométerenként érdemes új pozíciót választani az egyes abroncsoknak - erre kiváló alkalom a szezonális csere. Forgásirányos abroncsok esetében a forgásirány megtartására ilyenkor is figyelni kell. Az abroncsok nyomását érdemes legalább 2-3 hetente, elinduláskor, - amikor még hidegek- ellenõrizni, beleértve a pótkerékét is.


Ne vegyünk használt gumiabroncsot sem, még akkor se, ha szemmel láthatóan jó állapotban vannak    Fotó: freepik.com


A hatósági elõírások szerint a gumi futófelületének minimálisan 1,6 milliméternek kell lennie, ennél kopottabbal közlekedni szabálytalan és életveszélyes. Szakértõk szerint azonban az igazán biztonságos érték nyári abroncs esetében a minimum 3 milliméter. Minden felszerelés elõtt alaposan nézessük át szakemberrel az abroncsainkat a lehetséges sérülések miatt. A leszerelt abroncsokat is nézzük át; ha újakat kell venni, van rá fél évünk, hogy kiválasszuk a megfelelõt.

A leszerelt téli abroncsok tárolására a hûvös, száraz és fénytõl védett hely a legalkalmasabb, mivel a hõ, a nedvesség és a közvetlen napfény meggyorsíthatja az abroncsok öregedését. Amennyiben kerékre szerelve tesszük el a téli abroncsokat, akkor egymásra fektetve tároljuk õket, ellenkezõ esetben állítva, két-három hetente egy negyed fordulatot fordítva raktározzuk a gumiabroncsokat.

Főkép forrása:

freepik.com

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek