Egészen megdöbbentõ adatot hozott nyilvánosságra a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ), ugyanis a becslésük szerint megközelítõleg félmillió robogótulajdonos nem fizet felelõsségbiztosítást a gépjármûve után. Sõt, a tulajdonosok egy része valószínûleg nem is tudja, hogy a biztosítási kötelezettség nemcsak a rendszámmal ellátott jármûvekre, hanem valamennyi, a közúti forgalomban részt vevõ segédmotoros kerékpárra kiterjed.
Magyarországon a segédmotoros kerékpároknál rendszám híján alvázszámra kötnek kötelezõt a biztosítók Fotó: freepik.com
A biztosítás hiányában és ezt nem árt megjegyezni egy baleset esetén a károkozónak a saját zsebbõl kell megtérítenie a keletkezett kárt. Ez pedig nem csekély összeg, ugyanis a Magyar Nemzeti Bank (MNB) legutóbb kiadott biztosítási statisztikái szerint a 12kW alatti teljesítménykategóriában 420 ezer, míg a 13-35kW közötti kategóriában 463 ezer forint volt a motoros balesetek során kifizetett átlagos kártérítés.
Ugyanakkor az is tény, hogy a robogók kártörténetét nem tartják nyilván, így a fizetendõ díjat bonus-malus besorolás sem befolyásolja. Magyarországon a segédmotoros kerékpároknál rendszám híján alvázszámra kötnek kötelezõt a biztosítók, ilyenkor a biztosítás meglétét a jármûre kiragasztott matrica igazolja.
A tulajdonosok egy része valószínûleg nem is tudja, hogy a biztosítási kötelezettség nemcsak a rendszámmal ellátott jármûvekre terjed ki Fotó: freepik.com
Nem árt tudni azt sem, hogy a díjfizetést eddig elmulasztó robogósoknak biztosításkötéskor a korábbi mulasztásuk miatt nem kell retorziótól tartaniuk, mert ellentétben a gépjármûvekkel, esetükben nincs fedezetlenségi díj, amit visszamenõleg ki kellene fizetniük.