Jó hír az autókedvelõknek, ugyanis újra megjelenik Magyarországon a sport auto, amely a tõle megszokott formában és tartalommal folytatja tízhónapos szünet után. Sokezer lóerõ egyetlen magazinban. A legfontosabb újdonságok exkluzív tesztjei, új és régi modellek összehasonlítása, tuning, világpremierek 100 oldalon. A továbbra is kéthavonta megjelenõ kiadványt országszerte lehet kapni.
A március/áprilisi szám tartalmából:
A villámgyors két- és négykerekûek vérre menõ küzdelmében vitathatatlanul a MotoGP és a Forma1 jelenti a csúcsot. Habár a versenymotorok bizonyíthatóan sokkal lassabbak a versenyautóknál, a cikkbõl kiderül, hogy miért.
AZ SF90 nemcsak az elsõ plugin-hibrid, hanem egyúttal elsõ ilyen sorozatgyártású autó is a Ferrari kínálatában. Teljesítménye eléri az 1000 lóerõt. Tartalmas és sok képpel tarkított összeállításban a szuperlatívuszokban bõvelkedõ menetpróba tapasztalatait olvashatják.
Már gyári kivitelében is szinte önként kínálkozik csapatásra a Toyota Supra. Az alapos tesztben szereplõ példánynak 340-rõl 490 lóerõre növelte a teljesítményét a Japan Import, amitõl ugyan még jobbak lettek a menetteljesítményei, de egyúttal szeszélyesebb is a viselkedése kanyarban.
A friss szám címlapja
Kevesebb mint 2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre. Három villanymotor van benne. Mindemellett családi autónak is tervezték a kis svéd manufaktúrában. Refelketorfényben a Koenigsegg Gemera.
A szó szoros értelmében magányosan árválkodó csúcs az AMG One. Nincs még egy utcai autó rajta kívül, amely egyszerre Forma1-es versenymotort, kinetikus- és hõenergia-visszanyerõ rendszert, pushrodos futómûvet, valamint állítható lamellákkal felszerelt sárvédõket mondhatna magáénak. Ne aggódjanak, ha elsõre nem világos minden! Erre (is) van a spot auto, melyben tövirõl hegyire megismerhetik az 1000 lóerõs hypercart.
Nem tudni, örömét lelte volna-e a GT500-ban a megboldogult Carroll Shelby, hiszen már nincs közöttünk. A nevét viselõ 770 lóerõs Mustang-kupé azonban nagyon is jelen van. De még mennyire! Egyenesen az Egyesült Államokba látogattak a cikk írói, hogy kipróbálják, mert egyelõre csak ott kapható.
Nem sokkal gyártásának vége elõtt kihozott még egy nagyon sportos változatot a BMW az F87-es M2-bõl. Vajon elég jó-e hozzá a mindössze 2200 darabos mennyiségben készülõ M2 CS, hogy legenda váljék belõle?
McLaren-Senna: egy teljesen más világ Fotó: cars.mclaren.com
Lovakat rémiszt halálra, leszakítja az ember farpofáit, szanaszét borzolja a haját, és kirázza a lelket saját visszapillantó tükreibõl: napjaink sportautóinak cseppet sem mindennapi, rendhagyó alternatívája a BAC Mono. A pilótát helyezi a középpontba. Csak a vezetési élmény számít nála, semmi más nem fontos.
Nagy újdonság a Corvette életében: azok után, hogy az 1962-ben debütált C2 óta kivétel nélkül orrmotorral készült minden egyes generációja, igencsak éles váltást szemléltet, hogy legújabb kiadása, a C8 középre beépített motort kapott. Már az elsõ versenypályás menetpróbán kiderült, milyen sokat nyert vele menetdinamikai szempontból.
És még csak az újság feléig sem jutottunk!
A következõ sport auto február végén jelenik meg, aztán rendre kéthavonta jönnek az újabbak.