404.33 Ft

358.42 Ft

Enyhe idõ jön, köddel fûszerezve

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Autó

Jönnek a francia elektromos családi egyterûek

10perc.hu/Kiss B. László
2021. 02. 25.

Tovább bõvíti elektromos hajtású palettáját a Citroën és a Peugeot. Az ë-Berlingo és az e-Rifter 5 vagy 7 személyes változatban is kapható lesz az év második felétõl.

A Peugeot két év múlva mindegyik modelljét fogja elektromos verzióban is kínálni. A célhoz egy újabb lépés a most bemutatott e-Rifter, amely a klasszikus 5-7 személyes családi egyterûek praktikumát ötvözi a korszerû elektromos hajtás elõnyeivel. De nemcsak a tágas elektromos családi autót keresõknek lehet ez egy választás, hanem a professzionális személyszállítóknak, vagyis a taxisoknak is.


A most bemutatott e-Rifter a klasszikus 5-7 személyes családi egyterûek praktikumát ötvözi a korszerû elektromos hajtás elõnyeivel    Fotó: Citroën-Peugeot


Mindkét kocsiban ugyanaz a technika fog dolgozni. A 136 lóerõ teljesítményû és 260 Nm nyomatékú villanymotor 135 km/h végsebességet tesz lehetõvé. A francia kocsik 3 üzemmódban vezethetõk: Eco (60 kW, 190 Nm), Normal (80 kW, 210 Nm), Power (100 kW, 260 Nm). Mindkét karosszériaváltozat (Standard és Long) 18 cellából álló, 50 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátorral rendelkezik, amely a WLTP ciklus szerint akár 280 km-es hatótávra is képes. A valóságban azért ez ritkán hozható, de ezzel már oda-vissza megjárhatjuk a Budapest-Siófok távot.


A Citroën ë-Berlingo Spanyolországban készül, és az év második felében érkezik meg Magyarországra   Fotó: Citroën-Peugeot


Az akkumulátor hõszabályozása az utastér fûtésrendszerére csatlakozik, ennek köszönhetõen pedig rövidebb lehet a töltési idõ, optimális a hatótáv és nõ az akkumulátor élettartama. Az autó kétfajta fedélzeti töltõvel lesz kapható, szériában az egyfázisú, 7,4 kW-os töltõ jár az autóhoz, opcióként pedig egy háromfázisú, 11 kW-os töltõ rendelhetõ. Otthon, a szabványos hálózati csatlakozóról (8 A) a teljes feltöltés idõtartama húzós, 31 óra. Megerõsített hálózati csatlakozóról (16 A) már egy fokkal jobb a helyzet, ezzel a teljes feltöltés 15 óra. A 7,4 kW-os egyfázisú kábellel Wall Boxról 7 és fél óra, a 11 kW-os háromfázisú kábellel 5 óra. Nyilvános töltõponton a 100 kW-os DC villámtöltõvel 30 perc alatt 80%-os töltöttség érhetõ el.

A Spanyolországban készülõ Citroën ë-Berlingo és a Peugeot e-Rifter Európában, így nálunk is az év második félévében lesz kapható. Az árakról még nem közöltek információt.

Főkép forrása:

Citroën-Peuget

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek