Stratégiát vált a Kia Motors, és innentõl három pillérre tervezi áthelyezni a cég tevékenységét: az elektromos hajtású jármûvekre, a célfeladatokat ellátó speciális jármûvekre, valamint a mobilitási szolgáltatásokra. Az évtized végére a Kia globális értékesítésének 40 százalékát, 1,6 milliót környezetbarát elektromos, hibrid és plug-in hibrid hajtásláncú modellek adják majd. A tisztán elektromos hajtású, tehát csak akkumulátorról üzemelõ modellekbõl 2030-ban a Kia 880 ezret tervez gyártani, és ezzel a világ legnagyobb elektromosautó- gyártói közé kíván felzárkózni.
A Kia az idén mutatja be elsõ teljesen elektromos modelljét, majd 2026-ig 11-re bõvíti elektromos modellkínálatát. A 11 modellbõl hét a kifejezetten az elektromos jármûvek számára kifejlesztett platformra épül majd, négy pedig a már meglévõ, a belsõégésû motoros jármûvek akkumulátoros üzemre átalakított platformjára. A kifejezetten speciális feladatok ellátására szánt elsõ modelljét 2022-ben mutatja be a gyártó, amelyet a piaci igényektõl függõen követnek majd újabb modellváltozatok.
Az évtized végére a Kia globális értékesítésének 40 százalékát, 1,6 milliót környezetbarát elektromos, hibrid és plug-in hibrid hajtásláncú modellek adják majd Fotó: KIA Motors
A mobilitási szolgáltatások területén a Kia egyaránt ki kívánja szolgálni az állami, a vállalati és a lakossági ügyfeleket is, bérleti konstrukcióban igénybe vehetõ elektromos jármûflottájával. A szolgáltatást a HMG által felvásárolt Sixt Leasing mûködteti majd Kia Subscription néven. Az Oroszországban és Olaszországban már bevezetett Kia Mobiliti fuvarmegosztó szolgáltatása pedig az idén az év folyamán további európai piacokon is megjelenik.