403.55 Ft

357.09 Ft

Foci-vb: egy FIFA-alkalmazott lekönyökléséért 15 meccses eltiltást is kaphat az uruguayi védõ

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Autó

Hazánkban készül Európa elsõ csuklós hidrogénbusza

10perc.hu
2021. 01. 31.

2022-tõl csak elektromos buszok beszerzésére nyerhetõ majd el támogatás a 25 ezeresnél nagyobb településeken, ennek következtében a jármûállomány a klímavédelem jegyében még korszerûbbé válhat néhány éven belül.

Az alacsony és nulla kibocsátású jármûvek, elsõsorban elektromos meghajtású buszok forgalomba állítását a 25 ezer fõnél nagyobb létszámú települések közösségi közlekedésében 36 milliárd forinttal támogatja a kormány a nemzeti buszstratégia keretében. Magyarországon megközelítõleg 8500 autóbusz vesz részt a teljes, helyi és helyközi közösségi közlekedésben. Általános cél, hogy ez a jármûállomány a lehetõ legkorszerûbb buszokból álljon, a flotta átlagéletkora a jelenlegi 14,7 évrõl mintegy 10 évre csökkenjen.


Áprilisban kerül a piacra a 8,5 méteres GOLDiON E9 elektromos busz    Fotó: goldimodi.com


Hazánkban már jelenleg is készülnek hazai forgalmazásra magyar know-how-val és összeszereléssel elektromos autóbuszok – noha ebben jelenleg nemzetközi szinten rosszul állunk –, de ami még figyelemreméltóbb, hogy legkésõbb augusztusig elkészül elsõ magyar gyártású csuklós hidrogénbusz is, ami egyedülálló lesz egész Európában. Egyre több városban írnak ki tendereket az elektromos autóbuszok beszerzésére. A közelmúltban Paks, Pécs, Tatabánya és Salgótarján is szerzett be korszerû jármûveket. Pakson például holnaptól, azaz február 1-tõl elektromos autóbuszok váltják fel a korábbi dízelüzemû jármûveket a helyi közösségi közlekedésben, melynek útvonalain 12 lengyel gyártmányú, 200, illetve 250 kilowattóra teljesítményû, Solaris típusú autóbusz közlekedik majd. A jármûveket és a töltõ infrastruktúrát az önkormányzat 1,7 milliárd forintért szerezte be.


Holnaptól már Pakson elektromos buszok járnak a helyi tömegközlekedésben    Fotó: goldimodi.com 


Itthon a már fent említett lengyel és egy kínai gyártó mellett egy magyar cég, a Goldi Mobility Kft. is forgalmaz elektromos autóbuszokat. Utóbbi várhatóan áprilisban piacra dobja GOLDiON E9 (8,5 méteres) valamint GOLDiON E12 (12 méteres) elektromos buszait, melyet szingapúri mérnökökkel közösen fejlesztették. Európai szinten is elsõ lesz az a 18 méter hosszú csuklós hidrogénbusz, a GOLDiON H18, ami várhatóan július-augusztusban gurulhat majd ki a mûhelybõl.


Hazánkban már jelenleg is készülnek hazai forgalmazásra magyar know-how-val és összeszereléssel elektromos autóbuszok     Fotó: goldimodi.com


Kovács Ferenc, a ráckevei székhelyû cég tulajdonosa lapunknak elárulta, utóbbi busz jelentõs részben szintén magyar találmány, az elsõ tollvonástól az utolsóig minden fázisban aktívan részt vettek a kialakításánál. Kezdetben évente 30 és 50 közötti elektromos buszt szeretnének legyártani, amivel várhatóan teljes mértékben kielégíthetik az itthoni igényeket, hiszen egy-egy tendert jellemzõen 8-10 jármû beszerzésére írnak ki az önkormányzatok.

Főkép forrása:

goldimodi.com

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek