Sokat mondó országos felmérést készített a Praktiker áruházlánc, és az adatokból egyértelmûen kiderült, hogy az év második felében gyorsan megindult és azóta folyamatos a fûtéshez kapcsolódó termékek, köztük a szilárdtüzelésû alternatív fûtési eszközök, valamint kiegészítõtermékeik forgalmának növekedése.
A magyarok közel 700 millió forintot költöttek ezekre a termékekre a július 1. óta eltelt idõszakban. A lemezkandallók forgalma ötszörösére nõtt az idei július-szeptemberi idõszakban az elõzõ évihez képest, csempekandallót pedig háromszor többen vásároltak.
A nyár végére az elektromos kiegészítõ fûtõeszközök iránt is emelkedett a kereslet, valamint az energiahatékonyság növelése céljából sokan vásárolnak szigetelõanyagokat.
A téli hónapokra jellemzõen nemcsak az alternatív fûtõeszközök beszerzésével, hanem a lakás energiahatékonyságának növelésével is sokan készülnek. A 2021-es adatokhoz képest augusztusban és szeptemberben megkétszerezõdött az ajtó- és ablakszigeteléshez használt tömítõszalagok forgalma.