Szünetel a személyes ügyintézés a közmûszolgáltatóknál a Magyar Energetikai és Közmû-szabályozási Hivatal (MEKH), az ELMÛ-ÉMÁSZ energiacég és a MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. és az E.ON Hungária Csoport a hétfõn érvénybe lépõ szigorú korlátozások miatt. Egészen március 22-ig felfüggesztik a személyes ügyintézést, és digitális platformokon - online, telefonon, illetve e-mailben várják az ügyfelek megkeresését. Ugyanakkor a szolgáltatók munkatársai az egészségvédelmi elõírások maximális betartása mellett a fogyasztók ingatlanjaiban továbbra is elvégezhetik a mérõórák leolvasását, és a halaszthatatlan karbantartásokat.
A közmûszolgáltatók március 22-ig felfüggesztik a személyes ügyintézést, és digitális platformokon - online, telefonon, illetve e-mailben várják az ügyfelek megkeresését Fotó: freepik.com
Az E.ON vállalatcsoport arra kéri ügyfeleit, hogy aki teheti, mobilapplikáción keresztül adja meg a mérõóra állását. A vállalat szakemberei a következõ napokban egyesével felülvizsgálják és csökkentik a korábban tervezett, áramszünettel járó hálózati beavatkozásokat. A társaság kiemelt figyelmet fordít az oltópontok áramellátásának folyamatos biztosítására - emelték ki a közleményben.
A MEKH tájékoztatása szerint az elõre fizetõs mérõvel rendelkezõ ügyfelek villanyszámlájuk egyenlegét továbbra is feltölthetik az élelmiszerboltokban és az újságosoknál. A MEKH arra kéri a fogyasztókat, hogy a várhatóan megnövekvõ telefonos forgalomra tekintettel az ügyfélszolgálatokat csak sürgõs és valóban fontos esetekben hívják, és lehetõség szerint használják a szolgáltatók online felületeit.
A szolgáltatók munkatársai az egészségvédelmi elõírások maximális betartása mellett a fogyasztók ingatlanjaiban továbbra is elvégezhetik a mérõórák leolvasását, és a halaszthatatlan karbantartásokat Fotó: freepik.com
Az ELMÛ-ÉMÁSZ bejelentette, a következõ két hétben csökkenti a tervezett üzemszünetek számát, és arra kérik az ügyfeleiket, hogy mérõóráik állását a digitális csatornákon keresztül adják meg. Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. a megszokott digitális platformok mellett Az MVM Next Áramapp nevû applikáció használatát ajánlja ügyfeleiknek. A szolgáltató április 7-ig önkéntes kikapcsolási moratóriumot vállal az egyetemes szolgáltatásban vételezõ lakossági ügyfélkörben az otthoni munkavégzés és tanulás megkönnyítése érdekében.