Egy jól mûködõ webshop kecsegtetõ jövedelemmel sok vállalkozó álma. Olyan sikersztorikat lehet olvasni, hogy minimális tõkével egy webshop rövid idõn belül milliárdos árbevételû céggé, sõt, nagyhatalommá válik. Arról azonban ritkán esik szó, hogy Magyarországon tízbõl csupán három webáruház éli meg az egyéves kort írta a Világgazdaság.
Kukoly Dávid online marketing szakértõ szerint sok mindentõl függ az, hogy mitõl lesz életképes egy webshop, hosszú távon azonban a siker egyik alapfeltétele a következetes marketing. Ugyanakkor a mesterséges intelligencia korszakának kezdetén az egyre komplexebb digitális eszközök és platformok megjelenése az e-kereskedõktõl adatalapú döntéshozatalt, a marketingszakemberektõl pedig egyre komolyabb technikai tudást követel.
A Shoprenter egy 2022-es kutatása szerint a magyar webshoptulajdonosok a mai napig a keresõoptimalizálás (SEO), a Google-hirdetés és a social media szentháromságában hisznek, ráadásul a megkérdezettek 57 százaléka még mindig házon belül oldja meg a marketinget, ami a szakember véleménye szerint több szempontból is problémás lehet.
Sok mindentõl függ az, hogy mitõl lesz életképes egy webshop Fotó: Pixabay
Kukoly Dávid úgy vélte: ideig-óráig dolgozni lehet egy pár tízezer forinttal futó Google-hirdetéssel, de ez a növekedéshez nem lesz elég. Jelezte, olyan korba léptünk, ahol egy sikeres webshop fenntartásához tudatosabb marketingjelenlétre van szükség.
Ráadásul tisztában kell lennünk azzal is, hogy kiknek szeretnénk eladni a termékünket, és õket hol érjük el a leghatékonyabban. Trend ide vagy oda, mit ér egy jó TikTok-videó, ha az onnan érkezõ emberek csak 3 másodpercig maradnak a weboldalon, nem vásárolnak semmit, cserébe viszont a videó elkészítése három és fél órába és több százezer forintba került? vélekedik a szakember.
Tisztában kell lennünk azzal is, hogy kiknek szeretnénk eladni a termékünket, és õket hol érjük el a leghatékonyabban Fotó: Pixabay
Kukoly Dávid szerint a legfontosabb mutatószám az úgynevezett konverziós arány. Ez az érték azt mutatja meg, hogy száz látogatóból hányan váltak vásárlóvá. Nagyon fontos, hogy webshoptulajdonosként tisztában legyünk azzal, hogy a fõ marketingcsatornákból mekkora forgalmunk származik, és az hogyan konvertál. Mivel a magyar átlag konverziós arány 1,88 százalék, száz látogatóból átlagosan, iparágtól és termékkörtõl függõen, felfelé kerekítve két ember fog vásárolni mutatott rá a szakértõ.
Ha tisztában vagyunk azzal, hogy melyik csatornán keresztül érjük el a célközönségünket, erre mennyi idõt, energiát és pénzt áldozunk, és ez a csatorna hogyan konvertál, akkor már csak egy döntés választ el minket attól, hogy növekedjünk vagy bezárjuk a boltot.