Újabb, a kormány által erõltetett változás áll bukásra. Ugyanis a pedagógusok többsége elégedetlen a minõsítési rendszerrel derült ki a Pedagógusok Szakszervezete és a Forrás Társadalomkutató Intézet közös felmérésébõl. Az online kutatást 4110-en töltötték ki február 26. és március 16. között, így a készítõk szerint az reprezentatívnak számít.
A felmérés eredménye szerint a jelenlegi minõsítési, tanfelügyeleti és értékelési rendszert "rendkívüli módon elutasítják" a pedagógusok mondta PSZ alelnöke.
Totyik Tamás emlékeztetett arra, hogy az Oktatási Hivatal adatai szerint több mint 12 ezer pedagógus "nem óhajtott" pedagógus I-bõl pedagógus II fokozatba lépni. A minõsítéshez szükséges portfólió elkészítése 80-100 órát vesz igénybe, a fizetésben viszont nettó 10-12 ezer forint többletet jelent, vagyis a befektetett munka és az ellentételezés nincs arányban.
A pedagógusok továbbra sem hátrálnak, a minõsítõ rendszerrõl is elmondták a véleményüket Fotó: PSZ
A bérpótlékokról szóló kérdésre érkezett válaszok szerint a tanárok a büntetõ-jutalmazó értékelés helyett az objektíven megítélhetõen elvégzett munkájukat szeretnék elismertetni. A többség szerint azokat a szempontokat kell figyelembe venni, amelyek a pedagógus szakmai kompetenciáján múlnak és objektíven megítélhetõk. A pedagógusok nem támogatják, hogy az értékelésben számítson például az öltözködésük, a közösségi médiában megosztott tartalom vagy a dákjaik igazolatlan hiányzásainak száma.
Galgóczi Eszter, a Forrás Társadalomkutató Intézet alapítója elmondta, a pedagógusok a fejlesztõ értékelést tartják a legjobbnak. A nevelõk azt szeretnék, ha a munkájuk értékelésekor azok véleménye jelenne meg hangsúlyosan, akik a legpontosabban látnak rá a tevékenységükre. Elsõsorban a saját véleményük, majd az intézményen belüli vezetõk véleménye fontos a számukra, míg a szülõk, diákok véleményét kevésbé tartják lényegesnek, a külsõ szakértõk bevonását pedig szinte egyáltalán nem támogatják.