403.55 Ft

357.09 Ft

Milyen gyakran fogyaszt a magyar kenyeret?

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Belföldi hírek

Itt az újabb kétharmad? A pedagógusok elutasítják a kormány által erõltetett minõsítõ rendszert

10perc.hu
2023. 03. 24.

A felmérés eredménye szerint a jelenlegi minõsítési, tanfelügyeleti és értékelési rendszert rendkívüli módon elutasítják a tanárok.

Újabb, a kormány által erõltetett változás áll bukásra. Ugyanis a pedagógusok többsége elégedetlen a minõsítési rendszerrel – derült ki a Pedagógusok Szakszervezete és a Forrás Társadalomkutató Intézet közös felmérésébõl. Az online kutatást 4110-en töltötték ki február 26. és március 16. között, így a készítõk szerint az reprezentatívnak számít.

„A felmérés eredménye szerint a jelenlegi minõsítési, tanfelügyeleti és értékelési rendszert "rendkívüli módon elutasítják" a pedagógusok” – mondta PSZ alelnöke.

Totyik Tamás emlékeztetett arra, hogy az Oktatási Hivatal adatai szerint több mint 12 ezer pedagógus "nem óhajtott" pedagógus I-bõl pedagógus II fokozatba lépni. A minõsítéshez szükséges portfólió elkészítése 80-100 órát vesz igénybe, a fizetésben viszont nettó 10-12 ezer forint többletet jelent, vagyis a befektetett munka és az ellentételezés nincs arányban.


A pedagógusok továbbra sem hátrálnak, a minõsítõ rendszerrõl is elmondták a véleményüket     Fotó: PSZ


A bérpótlékokról szóló kérdésre érkezett válaszok szerint a tanárok a büntetõ-jutalmazó értékelés helyett az objektíven megítélhetõen elvégzett munkájukat szeretnék elismertetni. A többség szerint azokat a szempontokat kell figyelembe venni, amelyek a pedagógus szakmai kompetenciáján múlnak és objektíven megítélhetõk. A pedagógusok nem támogatják, hogy az értékelésben számítson például az öltözködésük, a közösségi médiában megosztott tartalom vagy a dákjaik igazolatlan hiányzásainak száma.

Galgóczi Eszter, a Forrás Társadalomkutató Intézet alapítója elmondta, a pedagógusok a fejlesztõ értékelést tartják a legjobbnak. A nevelõk azt szeretnék, ha a munkájuk értékelésekor azok véleménye jelenne meg hangsúlyosan, akik a legpontosabban látnak rá a tevékenységükre. Elsõsorban a saját véleményük, majd az intézményen belüli vezetõk véleménye fontos a számukra, míg a szülõk, diákok véleményét kevésbé tartják lényegesnek, a külsõ szakértõk bevonását pedig szinte egyáltalán nem támogatják.

Főkép forrása:

Freepik

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek