Immár 15. éve készíti el a BrandZ Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown a 100 vezetõ márkáról. A felmérés eredménye több mint érdekes, hiszen az elsõ, 2006-os vizsgálatkor a száz legértékesebb márka összértéke 1400 milliárd dollár volt, míg mára ez az összeg 7000 milliárd dollárra nõtt.
Az élen immár zsinórban a harmadik éve az Amazon áll, melynek értéke 64 százalékkal, 683,85 milliárd dollárra nõtt. A második legértékesebb márka továbbra is az Apple, 612 milliárd dollárral (+74 százalék), míg a harmadikra a Google jött fel, amelynek a márkaértéke 42 százalékkal, 458 milliárd dollárra emelkedett, és helyet cserélt a Microsoft-tal, amely csak 26 százalékos növekedést produkált, ami a 410,27 milliárd dolláros értékhez volt elegendõ.
Hiába érte el a legnagyobb növekedést - 275 százalékot - a Tesla, a felmérés szerint ez még mindig "csak" a 47. helyre volt elég a 100 legértékesebb márkák listáján Fotó: Tesla
A százas listán a Tesla márkaértéke nõtt a legnagyobb mértékben, 275 százalékkal, 43 milliárd dollárra, ami a 47. helyre volt elég. A listára 13 cég került fel elõször, rögtön a 12. helyet szerezte meg a Nvidia (105 milliárd dollár), az 52. a Zoom (37 milliárd dollár), az Advanced Micro Devices az 57. lett (33 milliárd dollár), a Spotify pedig a 99. (19 milliárd dolláros márkaértékkel).