A 2000 cég bevonásával végzett felmérésben a kis- és középvállalkozások (kkv-k) vezetõit arról faggatták, hogy mi segít nekik leginkább az új gazdasági helyzethez alkalmazkodásban.
A kutatásból kiderült, hogy a kkv-k elõtt álló kihívás kettõs: egyfelõl digitalizálni szükséges gyorsított ütemben, automatizálni amit lehet, csökkentve ezzel költségeiket, tehermentesítve a kulcs-munkaerõt, felszabadítva az innovációs potenciált. Másfelõl pedig õrizzék meg azt a személyes jelleget, az ügyféllel ápolt szoros kapcsolatot, amelynek köszönhetõen a legtöbb ügyfélnek bizalma van irántuk.
Az SAP és az Oxford Economics kutatásának másik fontos tanulsága, hogy a digitalizáció nem egyszeri projekt, hanem egy új szemlélet: aki egyszer elkezdi, az folyamatosan áldoz rá, újabb és újabb részeredményeket érve el. A felmérés szerint a pénzügyileg jobban teljesítõ kkv-k elõrébb tartanak a digitalizáció területén.
A következõ három évben viszont éppen azok tervezik a legkevésbé az átállást, akik még az elsõ lépéseket sem tették meg, és azok szándékoznak jelentõsebb nagyságrendû fejlesztéseket végrehajtani, akik már nagymértékben, vagy akár teljesen átálltak a digitális mûködésre. Magyarországon ugyan még nem ez a jellemzõ, de vannak olyan kkv-k, melyek már az indulástól kezdve vállalatirányítási rendszert használnak.
A kutatás alapján a digitalizáció a megkérdezettek 45 százaléka szerint csökkenti a hibákat, a kockázati tényezõket és az ezzel járó költségeket. A résztvevõk 40 százaléka szerint felmenti a munkavállalókat a rutin feladatok alól, így magasabb szintû üzleti folyamatokra tudnak koncentrálni, 38 százalék úgy véli, nagyobb rálátást biztosít az ügyféligényekre.
A digitalizáció csökkenti az adminisztratív költségeket és átláthatóbbá teszi az üzleti folyamatokat, elõbbit a megkérdezettek 37, míg utóbbit 36 százaléka válaszolta.