Tavaly az év egészében jelentõs visszaesést szenvedett el a söripar: az öt legnagyobb gyártó Borsodi Sörgyár Kft., Carlsberg Hungary Kft., Dreher Sörgyárak Zrt., Heineken Hungária Zrt. és Pécsi Sörfõzde Zrt. teljes forgalma 7,5 százalékkal, 6,177 millió hektoliterre mérséklõdött, belföldi értékesítésük 9 százalékkal, 5,657 millió hektoliterre esett. Az MTI értesülése szerint az idei elsõ negyedévben az együttes termelésük 1,055 millió hektoliter volt, ami mindössze 0,3 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, belföldi sörértékesítésük pedig szintén alig, 0,6 százalékkal nõtt, 1,087 millió hektolitert tett ki.
A gazdaságos, saját márkás termékek forgalma a korábbi trendeknek megfelelõen alakult Fotó: freepik.com
2021 elsõ negyedévében az öt legnagyobb magyar gyártó mindegyike számos új termékkel jelent meg a piacon, ami azt jelzi, hogy a szezon beindulásával bíznak egy, a tavalyinál erõsebb forgalomban. Ami még pozitívum, az az, hogy a gyártók a gyenge negyedév ellenére nem kényszerültek elbocsátásokra, sõt, a közvetlenül foglalkoztatott létszám a tavalyi 1590-rõl 1610 fõre nõtt.
Az idei elsõ három hónap adatai alapján a teljes sörforgalom kizárólag a kiskereskedelmi csatornákon keresztül zajlott, a hordós sör eladása megszûnt, csak a korábban kiszállított tételek visszafogadása történt, az újratölthetõ üvegek forgalma pedig a felére esett, viszont az úgynevezett egyutas üvegek és a PET-palackos sörök forgalma 17 százalékkal, az aludobozos termékeké 26 százalékkal emelkedett.
Ugyanakkor a prémium sörök térnyerése megállt, e kategória elsõ negyedévi forgalma megegyezett az egy évvel korábbival, miközben a középkategória forgalma 3 százalékkal nõtt. A gazdaságos, saját márkás termékek forgalma a korábbi trendeknek megfelelõen alakult, 2021 elsõ negyedévében 5 százalékkal csökkent 2020 azonos idõszakához képest. Továbbra is népszerûek az ízesített és ízesítetlen alkoholmentes sörök, ezek forgalma 6 százalékkal nõtt az idén az elsõ három hónapban.