A jótálláshoz és szavatossághoz kapcsolódó rendelkezések 17 éve lényegében változatlanok voltak. Megújításukat különösen idõszerûvé tette, hogy a fogyasztóvédelemhez érkezõ panaszok legnagyobb hányada ehhez a területhez kapcsolódik. - közölte az MTI-vel Keszthelyi Nikoletta fogyasztóvédelemért felelõs helyettes államtitkár.
Az új szabályok megkönnyítik a vásárlók garanciális ügyintézését, de a pontos határnapok a vállalkozásokat is segítik a fogyasztóbarát mûködésben. A 2021. január elsejétõl megvásárolt, 10 ezer és 100 ezer forint közötti árucikkekre a továbbiakban is egy, a 100 ezer forintnál drágábbakra azonban már két, a 250 ezer forint fölöttiekre pedig három évig érvényesíthetõ a jótállási igény. A rövidebb határidõk, a legfeljebb háromszori javítás után elõírt csere vagy pénzvisszafizetés megóvja a vevõket a tartós várakoztatástól.
Az új szabályok megkönnyítik a vásárlók garanciális ügyintézését, de a pontos határnapok a vállalkozásokat is segítik a fogyasztóbarát mûködésben Fotó: freepik.com
2021. január 1-jétõl a jótállási idõ meghosszabbodik azzal az idõvel, amíg a vásárló a szervizelés miatt nem tudja használni készülékét. A jótállási idõ csak azután folytatódik, hogy a vevõt értesítették a hiba kijavításáról, és a termék ismét mûködõképes. A jövõ évtõl a termék eladója elektronikus úton is átadhatja a jótállási jegyet, e-mailben, letölthetõ dokumentumként, applikáción keresztül vagy akár a kereskedõ honlapján regisztrált felhasználói fiókba küldve. A vásárlónak azt legkésõbb a termék átvételét vagy üzembe helyezését követõ napon meg kell kapnia.