Az elõzõekkel mi is teljesen egyetértünk, a legtöbb termék és szolgáltatás a Facebook Hirdetéskezelõben beállítható fizetett hirdetésekkel a leghatékonyabb. Természetesen az egyéb kiegészítõ hirdetési megoldások is szerepet fontos játszanak, mint a Google, a TikTok és társai. Az online marketingügynökségek számára a kampánytervezés összetett feladat, kitalálni az üzenetet a célcsoport számára, megfelelõ minõségben tálalni a márkát, a terméket, a szolgáltatást, stb. A megtervezett hirdetések kiszolgálását a legtöbb esetben automatizált rendszerekre bízzák. Minden termék, minden szolgáltatás embereknek szól, az emberek életét hivatottak szebbé, jobbá, egyszerûbbé tenni, így emberek emberekkel állnak kapcsolatba. Ha ez utóbbi így van, akkor miért bízzuk a hirdetéseket csak automata rendszerekre, miért nem emberként közvetítjük az adott terméket, szolgáltatást a nekünk szükséges célcsoportot alkotó emberek számára?
Lõjük le a poént, a Facebook csoportok kihasználatlan felületek, kampánycélokra eddig nem használt tömegek vannak bennük. A Facebook csoportok olyannyira népszerûek manapság, hogy a közösségi oldal is ez irányba fejleszt (a kapcsolódó cikket itt olvashatod). A jól kezelt csoportok népszerûsége és taglétszáma folyamatosan nõ, bõséges megjelenési lehetõséget adnak a hirdetések számára. És a lényeg, a Facebook Hirdetéskezelõben beállított hirdetések nem jelennek meg a csoportok felületein (sem a hírfolyamban, sem a képnézegetõben, azaz sehol), nem úgy mint a magán hírfolyamodban, ahol gyakorlatilag minden 4-5. poszt egy hirdetés, amit a legtöbben szükséges rossznak élünk meg és átgörgetünk rajta.
Látni kell, hogy egy adott téma köré szervezõdött csoportban egy oda illõ termék és/vagy szolgáltatás sokkal feltûnõbben jeleníthetõ meg, a kiposztolt hirdetési tartalomra a tagok reagálhatnak, kérdezhetnek, megoszthatják azt, szavazhatnak rá. A reklámszakemberek számára nem kérdés, hogy egy médiazajtól mentes csoportban megjelenített hirdetés jóval nagyobbat tud szólni! A megjelenés hatékonysága tovább fokozható azzal, ha a hírfolyamban közzétett poszt mellett a statikus felületeken (csoport borítóképben, kiemelt közleményben, de akár a friss tagoknak szóló dedikált posztban) is megjelenik a termék, a cég, a márka. Az interakció fokozható szavazás közzétételével, ahol kutatni is tudjuk pl. a márkánk ismertségét (a konkurens termékek mellett), információt is tudunk kapni a termékünk kedveltségérõl, illetve kapcsolódó nyereményjáték meghirdetése is érdeklõdésre tarthat számot, fõleg ha a csoport adminja teszi közzé és kéri meg a tagságot a részvételre.
Meggyõzõdésünk, hogy a Facebook csoportok marketing célú használata - az egyéb hirdetési formák mellett - kitûnõ lehetõséget nyújt a márkaépítésre, a konverzió növelésre, imázsmegjelenésre. Egyre több megbízónk van, akik meglátták a lehetõséget a jelenleg még kuriózumnak számító, ügynökségek által nem használt felületekben. Nem véletlen, hogy a cégünk is ebbe az irányba megy, a jövõ marketing lehetõségét látjuk benne! A tapasztalatunk adott, több éve foglalkozunk Facebook csoportokkal, jelenleg több mint 725 ezer tagot kezelünk 4 csoportban (benne a legnagyobb hazai, illetve a legnagyobb budapesti adásvételi típusú Facebook csoport is) és további bõvítést tervezünk.