A Visa ügyfelei és partnerei mostantól élvezhetik a Vipps platform elõnyeit - létrehozhatják saját digitális pénztárcájukat, valamint új fizetési módokat kínálhatnak az ügyfeleknek pénzük küldésére, fogadására és kezelésére, áll a két cég közös, hétfõi közleményében.
A Covid-19 világszerte felgyorsította a digitális kereskedelmi megoldások iránti igény növekedését, amelynek köszönhetõen minden eddiginél több fogyasztó és vállalkozás preferálja a digitális fizetést a mindennapi kiadások során. Európában a Visával történõ fizetések már több mint 75%-a érintéses, miközben 2020 júniusában az európai e-kereskedelmi tranzakciók az elõzõ évhez képest több mint 25%-kal nõttek 20 európai országban.
"A Vipps-szel kialakított együttmûködésünk lehetõvé teszi banki partnereink számára, hogy könnyen használható digitális fizetési termékeket és pénztárcákat fejlesszenek ki, megfelelve az érintéses, online és mobilfizetések iránti növekvõ igényeknek." - mondta Antony Cahill, a Visa európai régiókért felelõs ügyvezetõ igazgatója.
A Vipps egy norvég fizetési alkalmazás, amely lehetõvé teszi a felhasználók számára, hogy egyetlen gombnyomással fizessenek, küldjenek és fogadjanak pénzt. 2015-ös indulása óta a cég 85 százalékos piaci penetrációt ért el, 3,7 millió felhasználót meggyõzve Norvégiában. Az elmúlt évben a Vipps a norvégiai tranzakciók 145 százalékos növekedésérõl számolt be.