403.55 Ft

357.09 Ft

Majd 3 milliárdos kárt okozott a január végi szélvihar

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Sport

Élete legnagyobb esését zúzódásokkal úszta meg Kovács Bálint

10perc.hu
2023. 06. 21.

A 21 éves versenyzõ ugyan ötödik - a tavalyi Le Mans-i versenyt technikai hiba miatt feladta a csapata - 24 órás vb-futamát teljesítette.

Idei második vb-futamára készült a legendás belga aszfaltcsíkon, Spa-Francorchampsban Kovács Bálint, aki az idei Endurance-világbajnokságon a Maco Racing Team állandó versenyzõjeként az EWC valamennyi európai futamán rajthoz áll a Superbike kategóriában. Bálinték legutóbb Le Mans-ban a 13. helyen értek célba – rengeteg technikai gond merült fel a Yamahával –, és ezzel 8 vb-ponttal kezdte meg a csapat a szezont.

A 21 éves versenyzõ ugyan ötödik - a tavalyi Le Mans-i versenyt technikai hiba miatt feladta a csapata - 24 órás vb-futamát teljesítette, de saját elmondása szerint élete legnagyobb bukását szenvedte el a verseny közben. Mivel nem volt törése, egy rövid kórházi látogatás után vissza tudott ülni a motorra, amelyet végül a tizenkilencedik helyen hoztak be csapattársaival.

A H-Moto Team motorosa a horvát Martin Vugrinec és a francia Enzo Boulom váltótársaként próbálta meg sikerre vinni csapata Yamaha YZF R1-esét. Vugrinec újoncként indult, míg Boulom hatalmasat bukott Le Mansban – elrepedt a lapockája –, így a rajt elõtt a verseny teljesítését tûzte ki elsõsorban maga elé a csapat.


A bukását követõen komoly fájdalmakkal ugyan, de teljesített három felmenetelt Bálint      Fotó: H-Moto Team/Izsó Krisztián


Kovács saját elmondása szerint élete legnagyobb balesetét szenvedte el. A HUMDA Academy által támogatott versenyzõt kórházba is szállították, ahol szerencsére kiderült, hogy nem lett komoly baja. Ezt követõen visszatért csapatához. Beiktatott egy háromórás regenerációs alvást, majd miután a fizioterapeuták kezelésbe vették, negyed 8-kor ismét pályára gurult, majd komoly fájdalmakkal ugyan, de teljesített három felmenetelt.

„Az idõmérõ jól sikerült, de a motor megmakacsolta magát a rajtnál, így a mezõny végérõl kellett feljönnünk. Sajnos, amikor már a legjobb tizenötben voltunk, hatalmasat buktam egy gyors kanyarban, a Yamaha kirepült alólam a szervizútra. Szerencsére nem törött el semmim, így még visszaülhettem a motorra. Persze, nem tagadom, még most is fáj a hátam és a kezem, de muszáj volt végigcsinálni. Hatból öt 24 órás vb-futamot teljesítettem, mostantól ismét az IDM-re koncentrálok” – jelentette ki Kovács Bálint.

Csapata végül 504 körrel zárt, ami összesítésben a tizenkilencedik, az EWC mezõnyében pedig a tizedik helyre volt elég. A Maco Racing Team 11 ponttal a tizenharmadik pozíciót foglalja el összetettben.

Főkép forrása:

H-Moto Team/Izsó Krisztián

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek