A H-Moto Team pilótája pályafutása egyik legaktívabb szezonja elõtt áll 2023-ban: a német IDM-ben a BMW gyári pilótájaként áll majd rajthoz a Superbike-ban, míg az Endurance-világbajnokság (EWC) futamain a szlovák Maco Racing Team pilótájaként a királykategóriában. A 21 éves gyorsaságimotoros nem titkolt célja a csapattal együtt, hogy idén odaérjen a dobogóra.
Kovács Bálint az EWC királykategóriájában a Maco Racing Team színeiben fix versenyzõként valamennyi futamon rajthoz állhat, ahol csak a csapat elindul. A 21 éves versenyzõ számára nem lesz ismeretlen sem a szlovák csapat, sem pedig az EWC, hiszen tavaly három 24 órás viadalon is részt vett: a belgiumi viadalon az 5., míg a BoldOr-n már a Maco Racing pilótájaként a 6. helyen végzett.
Bálint a Maco Racing Team színeiben fix versenyzõként valamennyi futamon rajthoz állhat, ahol csak a csapat elindul Fotó: H-Moto Team/Izsó Krisztián
Nagyon fontos elem került ismét a helyére az idei szezonomban. A gyári BMW mellett ismét egy jó csapathoz sikerült szerzõdni, több mint húszéves tapasztalatuk van az Endurance-világbajnokságon. Az, hogy beugró pilótaként a hatodik helyet el tudtuk érni tavaly, jó jel az idei évre nézve. Mindkét félben pozitív emlékeket ébreszt a tavalyi közös eredmény, ennek köszönhetõ az idei megállapodás, ami mindkét fél számára elõnyös fogalmazott Kovács Bálint.
A versenyzõt az sem zavarja, hogy az IDM futamain gyári BMW-vel, míg az EWC versenyein a tavaly már megismert Yamaha motorral fog rajthoz állni. Kiemelte, idén annyit szeretne fejlõdni, amennyit csak lehet, emellett jó, akár dobogós helyeket is szeretne elérni mind a német bajnokságban, mind pedig az Endurance-világbajnokságon.