Vélhetõen még sokáig fognak beszélni az érdekeltek, a szervezõk és a csapatok arról, ami a múlt hétvégén történt a legendás Spa-Francorchamps-ban. Ugyanis az F1-es Belga Nagydíj ideje alatt olyan idõjárási körülmények uralkodtak szombaton és vasárnap, hogy Max Verstappen úgy lett a futam gyõztese, hogy összesen kétszer két kört autózott a mezõny a safety car mögött.
Ugyanakkor az összes betétfutamot megrendezték, így az FIA Formula 3-as bajnokságban szereplõ Campos Racing magyar versenyzõje, Tóth László átélhette azt, amit az F1-es sztárok nem: versenyezhetett.
A 21 éves versenyzõ a mezõny elismerten leggyengébb autójával az idõmérõ edzésen 25. lett, míg a versenyeken elõbb megtartotta a rajthelyét, majd a sötétedésig tartó második versenyen 22., míg a vasárnap délelõtti harmadik futamot a 23. helyen zárta.
Talán a második futam volt a legnehezebb, mert ott már a szürkület is közrejátszott abban, hogy az esõ miatt amúgy is gyenge látási viszonyok még rosszabbá váltak mondta Tóth László, aki a szombat esti versenyen hajszál híján balesetet szenvedett, csapattársa, Amaury Cordeel ugyanis éppen elõtte pördült meg és csúszott keresztbe a pályán a legendás Eau Rouge kanyar végén, a domb tetején.
Tóth László elmondta, a vasárnap délelõtt rendezett harmadik futamon szintén nagyon rosszak voltak a látási viszonyok, a 30 fõs mezõny dolgát azon a versenyen a köd is nehezítette.
A szombat esti versenyen hajszál híján balesetet szenvedett Tóth, csapattársaéppen elõtte pördült meg és csúszott keresztbe a legendás Eau Rouge kanyar végén Fotó: Dutch Photo Agency
Vezettem már különbözõ esõs körülmények között, legutóbb a Hungaroringen sem volt száraz a hétvégénk, de ehhez hasonlót eddig még nem tapasztaltam. A legnagyobb gondot valóban az jelentette, hogy kis túlzással semmi sem lehetett látni az esõ, illetve a többiek által felvert vízpermet miatt. Nehéz hétvége volt extrém körülmények között, de ebbõl is sokat tudtam tanulni foglalta össze a Belgiumban történteket a magyar versenyzõ.
Az FIA Formula-3-as bajnokság mezõnye a hétvégén újfent pályára gurul, mégpedig a Formula-1-es Holland Nagydíj betétprogramjaként Zandvoortban.