Tarol az árfigyelõ rendszer - hat nagy kereskedelmi lánc szolgáltat adatokat a rendszerbe, és naponta frissítik az egyes termékek árait, és láthatóan intenzíven reagálnak egymásra. Már az elsõ napokban több termékcsoportban például a tojás, a kenyér vagy a sertéshús esetében különbözõ akciókat hajtottak végre, az egyik kiskereskedelmi lánc pedig kifejezetten az árfigyelõ megjelenésével összehangolva csökkentette mintegy száz terméke árát.
Az elsõ hét tapasztalatai azt mutatják, hogy a magyar vásárlók használják az árfigyelõt. Az elsõ héten közel négyszázezer egyedi felhasználó ment fel az árfigyelõ.gvh.hu oldalra, az összes letöltések, keresések, különbözõ interakciók száma elérte a 25 milliót mondta az InfoRádióban Horváth Bálint, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) kommunikációs vezetõje.
A GVH és az oldal kifejlesztésében együttmûködõ munkacsoport melynek tagja a Gazdaságfejlesztési Minisztérium, az Igazságügyi Minisztérium és az Agrárminisztérium folyamatosan várja azon kiskereskedelmi üzletek jelentkezését, amelyek önkéntesen kívánnak csatlakozni a rendszerhez.
Hat nagy kereskedelmi lánc szolgáltat adatokat a rendszerbe, és naponta frissítik az egyes termékek árait Fotó: Pixabay
Nagyon fontos, hogy ingyenesen és önkéntesen lehet csatlakozni az árfigyelõhöz. Ehhez a GVH honlapján az árfigyelõ menüpont alatt külön a kereskedõknek összeszedtük azokat a legfontosabb ismereteket, melyek szükségesek ahhoz, hogy csatlakozni tudjanak mondta Horváth Bálint.
A rendszert mintegy két hónap alatt dolgozták ki, de már a továbbfejlesztésén is gondolkodnak. A jövõben szabadon összeállítható és elmenthetõ bevásárlólista, illetve kalkulátor segíti majd a fogyasztókat, tehát fel lehet mérni, hol mennyibe kerülne egy bevásárlás.
Emellett, mivel azt látták, hogy a felhasználók többsége mobilon használja az árfigyelõt, az okostelefonon történõ megjelenítést is tervezik javítani. A szolgáltatás térképes funkcióját is fejlesztenék, melynek célja, hogy segítsék a vásárlókat az árak összehasonlításában, a legjobb árak kiválasztásában.