404.28 Ft

356.01 Ft

Ingyen elengedték a Liu testvéreket Kínába

Kiemelt kategóriák

Egészség
Orosz-ukrán háború
Utazás
Foci-VB
Interjúk
Életmód
Nagyvilág
Friss
Kultúra
Otthon
Autó
Sport
Gazdasági hírek

További kategóriák

Szórakozás
Olimpia
Balesetek-bűnügyek
Időjárás
Karrier
Belföldi hírek
Hirdetési felületek
Tech és tudomány
Belföldi hírek

Ha nem kap áramot a BKV, januártól leáll a fõváros villamosközlekedése

10perc.hu
2022. 09. 04.

A Budapesti Közlekedési Vállalat hónapok óta még érvényes ajánlatot sem kap a pályázatán indulni jogosult áramkereskedõ cégektõl.

Elég nagy veszély fenyegeti Budapest tömegközlekedését, jelen pillanatban úgy áll a dolog, hogy 2023. január elsejétõl sem a trolik, sem a metró, sem pedig a villamosok nem közlekedhetnek majd a fõvárosban. Ennek elég egyszerû a magyarázata, egészen mostanáig nem érkezett érvényes ajánlat a BKV áramvásárlási közbeszerzési pályázataira.

Ahogy azt az Index is megírta, ha ez így marad, nem lesz, ami januártól hajtsa a villanymotoros jármûveket. Korábban, a jóval alacsonyabb energiaárak esetén nem volt ilyen gond, hiszen az áramellátó cégek egymásnak aláígérve versenyeztek egymással az igencsak megbízható partnerként számon tartott BKV pályázatain.

A közlekedési vállalatnak december 31-ig van áramszerzõdése, tehát még van idõ megoldásokat keresni. Legalábbis ebben bízik mindenki… A BKV éves energiaigénye 246 GWh, ez eddig éves szinten nagyságrendileg több mint 20 milliárdos kiadást jelentett, most azonban az áramtõzsde számait figyelve akár 10-15-ös szorzóval is kalkulálhatnának.


Jelen pillanatban úgy áll a dolog, hogy 2023. január elsejétõl sem a trolik, sem a metró, sem pedig a villamosok nem közlekedhetnek majd a fõvárosban     Fotó: BKK


Ráadásul a helyzetet tovább bonyolítja, hogy a jogszabályok értelmében a fõváros saját magától nem vásárolhat áramot, annak ellenére sem, hogy van saját tulajdonában lévõ, áramot elõállítani képes termelõi bázisa: a Fõvárosi Hulladékhasznosító Mû vagy a Pusztazámori Regionális Hulladékkezelõ Központ. Ugyanis a megtermelt áramot a MAVIR hálózatába betáplálva kötelezõen ki kell vinnie a piacra.

A közlekedési szakértõk szerint elképzelhetetlen, hogy a fõvárosban leálljanak az elektromossággal hajtott buszok, villamosok, trolibuszok, metrók, vagy épp a mozgólépcsõk. Azt valószínûsítik, hogy az állam – szükség esetén – kisegíti majd a fõváros közlekedési vállalatát.

Főkép forrása:

BKK

Címkék:

További cikkek

Népszerű cikkek

Kapcsolódó cikkek